Initiere în Windows '98 & Internet

În primul capitol al cărtii sunt descrise componentele de bază ale unui calculator cât si câteva notiuni cu privire la sistemele de operare. Am considerat necesară prezentarea acestora pentru a facilita întelegerea modului de operare a sistemului Windows.
În capitolele doi si trei sunt prezentate principalele elemente, comenzi, operatii, modalităti prin care poti utiliza cât mai eficient si simplu sistemul de operare Windows 98. De asemenea, am acordat atentia cuvenită si modului în care se realizează personalizarea si configurarea sistemul de operare, în capitolele patru respectiv cinci.
În capitolul sase sunt descrise câteva dintre aplicatiile utile incluse în sistemul de operare Windows, iar capitolul sapte te familiarizează cu modul în care poti obtine informatii folosind sistemul de asistentă Help.
În capitolul opt este prezentat modul în care poti utiliza reteaua Internet cu ajutorul aplicatiei Internet Explorer inclusă în sistemul de operare Windows 98
Capitolul nouă tratează modul în care se pot arhiva/dezarhiva fisiere cu ajutorul aplicatiilor Winzip si Ace, iar în capitolul zece am considerat că este necesar pentru orice utilizator să cunoască câteva notiuni despre virusi si modalităti prin care se pot proteja de actiunile nedorite ale acestora.
Cartea contine si două anexe în care sunt prezentate câteva adrese de pagini Web si măsuri de protectie a muncii în timpul lucrului cu calculatorul.
Fiecare capitol este însotit de întrebări si exercitii pentru fixarea cunostintelor si autoevaluare.
Încercând să punem la dispozitia cititorului cât mai multe informatii într-un număr redus de pagini, unele dintre subiecte nu sunt tratate exhaustiv, însă toate informatiile sunt însotite de imagini sugestive si sunt prezentate într-un stil accesibil.
Continutul, ordinea si stilul folosit în prezentarea informatiilor recomandă utilizarea acestei lucrări de către toti cei ce doresc să descifreze tainele utilizării calculatoarelor dar si ca material didactic la clasă, deoarece în elaborarea ei s-a tinut cont de programele scolare în vigoare pentru disciplinele din cadrul ariei curriculare Tehnologii, Informatică si Tehnologia Informatiei.

Cuprins


Back




Initiere în Microsoft Office Word

Microsoft Word este unul dintre cele mai utilizate editoare de texte. Aplicatia asigură functiunile elementare ale unui editor de texte, si anume: introducerea textului, stabilirea diferitelor tipuri de caractere, alinierea automată a textului, aranjarea textului în pagină, tipărirea textului.
Fiind un editor complex îti pune la dispozitie multe alte facilităti, de exemplu:
- Poti să modifici dimensiunile zonei albe care înconjoară textul în documentul tău, să măresti dimensiunea marginilor pentru a crea o zonă liberă mai mare, sau să micsorezi dimensiunea marginilor pentru cazul în care doresti ca textul să ocupe un spatiu cât mai mare.
- Textul poate fi centrat fată de marginile de sus si respectiv jos ale paginii sau fată de marginile din stânga si dreapta.
- Acest program îti permite să numerotezi toate paginile documentului la care lucrezi, dar în acelasi timp poti să amplasezi si numărul paginii curente atât în partea de sus a paginii cât si în partea de jos a ei.
- Deasupra textului în partea de sus a paginii poti să creezi o zonă de text numită antet, iar în partea de jos a paginii o zonă de text numită subsol. Atât antetul cât si subsolul sunt portiuni de text care apar pe fiecare pagină, independent de textul propriu-zis la care lucrezi.
- Cu acest program poti să modifici valoarea curentă a dimensiunii foii de hârtie.
- Microsoft Word te ajută ca textul să apară în pagină pe mai multe coloane, ca într-un ziar sau o revistă.
- Spre deosebire de versiunile anterioare, Word 97 aduce noutăti privind procesul de automatizare a editării unui document si anume: crearea de stiluri, verificarea ortografică si gramaticală automată, asistenti care oferă informatii de tip Help în functie de activitatea desfăsurată, modalităti rapide de formatare si trasare a tabelelor, posibilităti suplimentare de desenare (efecte 3D, umbre si texturi), suport multilingv pentru editarea de texte în mai multe limbi europene etc.

Cuprins


Back




Initiere în Microsoft Office Excel

Aplicatiile de calcul tabelar sunt programe specializate pentru a prelucra date organizate sub formă de tabele.
Facilităti oferite de aplicatia de calcul tabelar Excel:
- introducerea datelor se poate face manual (de la tastatură) sau automat (preluare dintr-un fisier creat anterior);
- calculele matematice, chiar de complexitate ridicată, sunt efectuate cu usurintă;
- posibilităti multiple de formatare a textului si a tabelului în ansamblu său, ceea ce duce la o prezentare sugestivă a informatiei;
- posibilitatea prezentării sub formă grafică a datelor din tabele;
- listarea tabelelor la imprimantă;


Cuprins



Back




Initiere în Microsoft Office PowerPoint

Microsoft PowerPoint este o aplicatie care face parte din pachetul de programe Microsoft Office (alături de Word, Excel, Access) utilizată pentru prezentări electronice.
De ce este nevoie de PowerPoint? Informatiile prezentate sub formă vizuală sunt percepute si retinute mult mai usor decât cele comunicate verbal, fiind mai convingătoare decât un discurs. De asemenea, o prezentare este mult mai usor de pregătit si de sustinut fată de un discurs.
Prezentările PowerPoint sunt usor de realizat si foarte atractive atât pentru prezentator, cât si pentru cel ce le priveste. Programul permite să creezi prezentări electronice care pot însufleti chiar si cel mai apatic auditoriu. Dacă calculatorul tău contine o placă de sunet si difuzoare poti adăuga liniilor de text, formelor sau chiar paginilor diferite, efecte sonore (bătăi de tobe, scrâsnete de roti sau sticlă spartă).
Programul permite utilizarea unor efecte speciale si anume: tranzitii de la o pagină la alta, texte ce apar din toate directiile si chiar animatie.
Fiind o aplicatie din pachetul Microsoft Office, Microsoft PowerPoint prezintă o interfată destul de asemănătoare cu cea a programelor Word si Excel, având o serie de elemente comune.
Editarea si formatarea textului dintr-o prezentare se face respectând regulile de tehnoredactare cunoscute, permitând totodată integrarea în prezentare a informatiilor create cu Word sau Excel.

Cuprins


Back




Initiere în CorelDraw

Corel Draw este un pachet complex de programe de grafică care oferă facilităti de desenare automată, de prelucrare a obiectelor si utilizarea unor efecte speciale.
CorelDraw oferă designerilor grafici profesionisti, ilustratorilor, creatorilor de reviste si alte publicatii o colectie completă de instrumente pentru grafică vectorială, editare de imagini, efecte speciale aplicate textului, gestionarea aplicatilor multimedia.
Caracteristicile acestui pachet de programe permit utilizatorilor să creeze grafică cu aspect profesional fără a avea neapărat cunostinte artistice.
Pachetul CorelDraw5 cuprinde mai multe aplicatii dintre care amintim: CorelDraw - axat pe grafică vectorială, CorelPhoto-Paint - grafică bitmap, Corel Move - animatie, CorelCapture - capturi de imagini, CorelScan - scanare de imagini .
Această carte tratează în principal versiunea 5 a aplicatiei CorelDraw, accesibilă unui număr mare de utilizatori deoarece nu necesită resurse deosebite ale calculatorului (memorie, procesor performant). Acest program rulează cu performante destul de bune si pe calculatoare Pentium I cu 16 Mb de RAM.
Cele mai importante facilităti oferite de CorelDraw5:
- o colectie completă de instrumente pentru grafică vectorială;
- modele de colorare a obiectelor;
- crearea si cotarea unor piese folosite în tehnică;
- posibilităti de transformare a obiectelor: rotire, scalare, oglindire etc;
- posibilitatea aplicării de efecte speciale: perspective, înfăsurări, efecte 3D etc;
- prelucrarea avansată a textului pentru realizare de reclame si publicatii profesionale;
- meniul Help oferă asistenta structurată pe mai multe nivele: help contextual, structurat pe capitole, căutare după cuvinte cheie, tutoriale.
Pachetul CorelDraw a devenit mai puternic cu fiecare versiune nou apărută. Astfel versiunea 8 aduce noi facilităti cum ar fi:
- noi instrumente interactive pentru crearea de poligoane, spirale, tranzitii gradate, modele de umplere, umbre spatiale;
- ferestre ancorate (dockers windows) care permit afisarea comenzilor si imaginilor utilizate frecvent;
- toate optiunile de setare si configurare ale programului sunt continute într-o singură casetă de dialog (Options);
- creare pagini Web cu o grafică deosebită.
- gestionarea aplicatilor multimedia.
Cuprins

Back




Retele de calculatoare, Internet si mIRC

Aceasta carte se adreseaza tuturor utilizatorilor de calculatoare, care doresc sa-si creeze o imagine despre acest subiect de actualitate.
Modul de structurare al lucrarii, permite utilizatorilor o însusire rapida a cunostintele teoretice de baza si formarea unui sistem adecvat de actiuni mentale, care pot fi aplicate în practica rapid si concret.
În cadrul primului capitol, cititorul este familiarizat cu notiunile teoretice specifice retelelor de calculatoare. Al doilea capitol prezinta modalitati de realizare practica si modernizare a unei retele locale de calculatoare. În capitolul „Internet” veti dobândi cunostiintele necesare pentru modul de lucru cu reteaua Internet ce sunt utilizate practic în capitolul urmator „Utilizare Internet”. În finalul lucrarii sunt prezentate baterii de teste ce permit o evaluare concreta a cunostintelor dobândite în capitolele anterioare.
Consideram ca permanenta dezvoltare a retelei Internet, dar si nevoia acuta de informatii din cele mai diverse domenii, impune utilizarea acestei lucrari, continutul stiintific si abordarea intuitiva a acesteia se constituie într-un instrument util pentru toti cei care doresc sa patrunda în tainele retelelor de calculatoare precum si o initiere în fascinanta lume a Internet-ului.
Autorii


Cuprins


Back




Windows, Word, Excel - teste si aplicatii

Lucrarea vizează verificarea si asimilarea continuă a cunostintelor, teoretice si practice, în utilizarea calculatorului.
Cartea contine fise de activitate didactică si teste grilă.

Cuprins


Back




Initiere în utilizarea calculatorului

În primul capitol al cărtii sunt descrise componentele de bază ale unui calculator.
În capitolul doi sunt prezentate câteva notiuni cu privire la sistemele de operare. Am considerat necesară prezentarea acestora pentru a facilita întelegerea modului de operare a sistemului Windows.
Capitolul trei tratează modul de utilizarea al sistemului de operare Windows 98.
În capitolul patru este prezentat modul în care poti utiliza reteaua Internet cu ajutorul aplicatiei Internet Explorer inclusă în sistemul de operare Windows 98
Capitolul cinci tratează modul în care se pot arhiva/dezarhiva fisiere cu ajutorul aplicatiilor Winzip si Ace, iar în capitolul sase am considerat că este necesar pentru orice utilizator să cunoască câteva notiuni despre virusi si modalităti prin care se pot proteja de actiunile nedorite ale acestora.
În ultimul capitol este prezentat modul de utilizare al editorului Microsoft Office Word.
Încercând să punem la dispozitia cititorului cât mai multe informatii într-un număr redus de pagini, unele dintre subiecte nu sunt tratate exhaustiv, însă toate informatiile sunt însotite de imagini sugestive si sunt prezentate într-un stil accesibil.
Continutul, ordinea si stilul folosit în prezentarea informatiilor recomandă utilizarea acestei lucrări de către toti cei ce doresc să descifreze tainele utilizării calculatoarelor dar si ca material didactic la clasă, deoarece în elaborarea ei s-a tinut cont de programele scolare în vigoare pentru disciplinele din cadrul ariei curriculare Tehnologii, Informatică si Tehnologia Informatiei.

Cuprins


Back




Word - teste si aplicatii

„WORD - TESTE SI APLICATII" este o lucrare ce vizează verificarea si asimilarea continuă a cunostintelor, teoretice si practice, în utilizarea procesorului de texte MICROSOFT OFFICE WORD. Acestea se realizează cu ajutorul unor instrumente de evaluare diversificate: teste grilă, fise de lucru si sarcini de lucru.
Sunt convinsă că lucrarea de fată va fi bine primită si va fi un util instrument de lucru, atât elevilor cât si profesorilor care predau discipline de informatică.

prof. gr. I Roxana Gabriela TÎMPLARU,
Inspector Scolar de specialitate, I.S.J. Dolj


Cuprins


Back




Algoritmi & Limbajul Pascal


Lucrarea se adresează elevilor de liceu, dar este utilă si pentru cei care doresc să învete un limbaj de programare.
Accentul este pus pe partea practică, teoria fiind tratată în aspectele ei de bază. Cartea poate fi privită ca un manual de aplicatii practice de laborator.
Lucrarea este stucturată în cinci capitole: Algoritmi, Elemente de bază ale limbajului Pascal, Principiile programării structurate, Tipuri structurate de date si Fisiere. La fiecare capitol notiunile teoretice sunt însotite de numeroase exemple care să permită însusirea cât mai eficientă a acestora. De asemenea la fiecare subcapitol sunt prezentate modele de rezolvare a unor aplicatii, întrebări si exercitii pentru fixarea cunostiintelor si nu în ultimul rând, aplicatii propuse spre rezolvare de dificultate gradată.
Prezenta exercitiilor de tip test grilă îsi propune să familiarizeze elevii cu subiecte specifice examenului de bacalaureat, să faciliteze aprofundarea cunostintelor.
Lucrarea contine două anexe. În prima anexă a lucrării este prezentat mediul de programare Turbo Pascal 7.0. În cea de-a doua anexă sunt prezentate cele mai frecvente erori ce pot apare în faza de compilare si de executie a programelor.
Sperăm că această carte va fi un material util în pregătirea elevilor de liceu cât si a celor interesati de informatică.

Cuprins


Back




Limbajul Pascal & Tehnici de programare


Lucrarea se adresează elevilor de liceu si scoală postliceală (specializarea analist programator), dar si tuturor celor care se află la început de drum în programare. De asemenea, poate fi o lucrare de referintă pentru elevii care se pregătesc pentru sustinerea examenului de bacalaureat.
Este o continuare a lucrării "Informatică - Algoritmi & Limbajul Pascal".
Lucrarea este structurată în sase capitole: Subprograme, Unit-uri, Recursivitate, Metoda Backtracking, Metoda Divide et Impera, Structuri statice de date.
Fiecare capitol contine pe lângă aspectele teoretice, numeroase aplicatii rezolvate care au rolul de a face cititorul să înteleagă cât mai bine suportul teoretic prezentat si facilitătile limbajului Turbo Pascal cât si întrebări, exercitii si aplicatii propuse spre rezolvare pentru fixarea cunostiintelor si autoevaluare.
Lucrarea contine o anexă în care sunt prezentate cele mai importante subprograme ale unit-urilor standard: System, Crt, Dos.

Cuprins


Back




Limbajul Pascal & C - Teste grilă

În contextul educational actual, problematica evaluării capătă o importantă din ce în ce mai mare în activitatea factorilor de decizie, a specialistilor si, mai ales, a practicienilor. Influenta evaluării, în special prin intermediul examenelor, se face tot mai mult resimtită atât asupra activitătii de predare, cât si asupra celei de învătare. Profesorul, cât si elevul sunt cei dintâi interesati în realizarea unei evaluări obiective, bazată pe criterii unitare, cunoscute si aplicate în practica scolară curentă.
Fie că este vorba de activităti de programare, fie că este vorba de activităti de utilizare si combinare a instrumentelor informatice, lucrul la calculator implică formulări standardizate, lipsite de echivoc, itemii obiectivi reprezentând instrumente de evaluare frecvent aplicate la disciplinele informatice.
Itemii obiectivi cu alegere multiplă sunt cele mai utilizate tipuri de itemi, în special în testele standardizate (bacalaureat, admitere etc.). Itemii de acest tip permit abordarea unui volum mare de informatie într-un interval de timp relativ redus, oferind posibilitatea evaluării unor achizitii cognitive complexe. Ei reprezintă forme de evaluare cu un grad mare de fidelitate iar abilitatea profesorului de a elabora variante de răspuns cât mai plauzibile, care să construiască toate alternativele posibile de a gresi, contribuie la reusita aplicării acestui tip de teste.
Lucrarea de fată contine peste 400 de itemi cu alegere multiplă organizati în 48 de teste ce contin 9 itemi fiecare. Cele 48 de teste (21 pentru Pascal si 27 pentru C) sunt structurate pe programa claselor a IX-a si a X-a cu profil informatică si matematică-informatică.
Testele au un nivel mediu de dificultate si au fost realizate utilizând mediile de dezvoltare Turbo Pascal 7.0 si Turbo C 2.0.

Cuprins


Back




Atestat & Bacalaureat

Această lucrare se adresează elevilor de liceu, în special celor din clasa a XII -a, pentru pregătirea examenului de bacalaureat si a examenului de obtinere a atestatului profesional în informatică.
Cartea este structurată în două părti. Prima parte este destinată pregătirii examenului de atestat si cuprinde: aplicatii rezolvate în FoxPro (Capitolul I); aplicatii rezolvate pentru editoare de texte, Norton Commander si sistemele de operare MSDOS si Windows (Capitolul II). În acelasi timp sunt prezentate modele de bilete pentru examenul de atestat (Capitolul III) .
Partea a doua cuprinde rezolvările variantelor extrase la examenul de bacalaureat din sesiunile 1999, 2000 si 2001, cât si 17 teste propuse pentru pregătirea acestuia. În rezolvarea aplicatiilor am folosit limbajul Pascal deoarece majoritatea absolventilor optează pentru acest limbaj. Am încercat, acolo unde este necesar, să prezentăm si o solutie eficientă de rezolvare a aplicatiei.
La fiecare dintre testele rezolvate este prezentat si baremul de corectare, pentru a familiariza elevii cu cerintele examenului.
În finalul lucrării sunt prezentate două anexe, prima contine cele mai utilizate comenzi si functii din limbajul FoxPro 2.6 iar a doua programa pentru examenul de bacalaureat aprobată de Serviciul National de Evaluare si Examinare din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetării

Cuprins


Back




Probleme rezolvate de Pascal C++, Oracle si Visual FoxPRO pentru atestatul profesional la informatică

Cartea se adresează elevilor de liceu, în special celor din clasa a XII -a, pentru pregătirea examenului de bacalaureat si a examenului de obtinere a atestatului profesional în informatică.

Cuprins


Back




FOXPRO

Informatizarea societătii românesti este o necesitate pe care, în momentul de fată, trebuie să o înteleagă toti cei care studiază într-o formă de învătământ. Ca urmare a accesibilitătii calculatoarelor la nivelul învătământului liceal, sunt necesare eforturi teoretice si practice pentru punerea la dispozitia elevilor de materiale de studiu clare, cu un bogat continut didactic si stiintific.
Bazele de date sunt o componentă fundamentală a oricărei aplicatii economice. Din acest motiv, sistemele de gestiune a bazelor de date au fost incluse în programele de studiu ale elevilor de liceu la toate profilurile si specializările precum si în programele de studiu ale studentilor de la majoritatea facultătilor.
Lucrarea de fată realizează o prezentare a principalelor posibilităti pe care le oferă sistemul de gestiune a bazelor de date FOXPRO. Bogatul material teoretic precum si exemplele practice prezentate dau o notă aparte acestei lucrări si o recomandă ca un manual ideal pentru cei ce doresc să se initieze în domeniul bazelor de date.

Conf. univ. dr. Constantin Lupsoiu
Facultatea de Matematică-Informatică, Craiova


Cuprins


Back




Performanta în fizica - mecanica

Cartea contine probleme deosebite de mecanica. Se adreseaza elevilor capabili de performanta.

Cuprins


Back




Fizică - clasa a IX - a

Lucrarea "FIZICĂ pentru clasa a IX-a - Manual Aplicativ" este un material didactic realizat pentru disciplina fizică. El a fost conceput în conformitate cu curriculumul scolar pentru FIZICĂ, clasa a IX-a, aprobat prin Ordin al Ministrului nr. 3371/02.03.1999.
Cartea este structurată pe 8 capitole. De la capitolul 1 până la capitolul 7 inclusiv, fiecare dintre acestea contin breviar, probleme si solutii si indicatii la probleme. În capitolul 8 sunt prezentate probleme recapitulative si solutiile si indicatiile aferente acestora. Înainte de enuntul fiecărei probleme este un număr aferent capitolului si paragrafului, iar pentru solutia si / sau indicatia aferentă problemei are pe lângă numărul corespunzător litera R. Aceeasi notatie am utilizat pentru figurile si tabelele care intervin în textul problemelor si respectiv solutiile lor, pentru a facilita utilizarea cărtii.
Lucrarea se doreste a fi utilă tuturor celor care doresc să-si aprofundeze cunostintele dobândite pe parcursul orelor de fizică, precum si celor care învată fizica prin rezolvări de probleme. Ea se adresează elevilor în vederea pregătirii pentru orele de fizică, bacalaureat si concursuri scolare.
Este de dorit ca cei care utilizează această culegere de probleme să lucreze mai întâi independent si după aceea să se autocontroleze.
Considerăm că prezenta lucrare vine în sprijinul elevilor care se pregătesc să aprofundeze fizica.

Cuprins


Back




Fizica în gimnaziu - teste grila

Cartea contine teste grila pentru clasele VI, VII si VIII structurate pe capitole. Aceasta carte este de real ajutor pentru pregatirea elevilor.

Cuprins


Back




Chimie - teste rezolvate pentru gimnaziu

Prezenta lucrare, concepută într-o structură corespunzătoare predării chimiei în clasele gimnaziale, contine teste de chimie anorganică si organică rezolvate.
Materialul se adresează în primul rând claselor VII - VIII, dar poate fi utilă si elevilor claselor a IX-a.
Testele prezentate pot fi un instrument de lucru eficient în pregătirea elevilor, cu sau fără sprijinul profesorilor, usurând întelegerea principalelor concepte si legităti ce guvernează evolutia sistemelor chimice.
Cartea se adresează în egală măsură elevilor cu capacitate mai slabă, dar si elevilor apti pentru performantă prin partea problematicii ce merge de la simplu la complex.
Problemele sunt prezentate pe capitole, într-o succesiune logică si tipologie variată. Astfel au fost create conditii pentru aprofundarea cunostintelor, lărgirea capacitătii de transfer a acestora, formarea algoritmilor specifici de rezolvare a problemelor de chimie.
Cartea poate fi utilă si pentru pregătirea concursurilor scolare.
Sperăm, din inimă, să placă tuturor elevilor si să reprezinte pentru acestia orientarea spre minunatul domeniu numit „chimie".

Cuprins


Back




Chimie - teste rezolvate pentru gimnaziu
- editia a II -a revizuita si adaugita -

Prezenta lucrare, concepută într-o structură corespunzătoare predării chimiei în clasele gimnaziale, contine teste de chimie anorganică si organică rezolvate.
Materialul se adresează în primul rând claselor VII - VIII, dar poate fi utilă si elevilor claselor a IX-a.
Testele prezentate pot fi un instrument de lucru eficient în pregătirea elevilor, cu sau fără sprijinul profesorilor, usurând întelegerea principalelor concepte si legităti ce guvernează evolutia sistemelor chimice.
Cartea se adresează în egală măsură elevilor cu capacitate mai slabă, dar si elevilor apti pentru performantă prin partea problematicii ce merge de la simplu la complex.
Problemele sunt prezentate pe capitole, într-o succesiune logică si tipologie variată. Astfel au fost create conditii pentru aprofundarea cunostintelor, lărgirea capacitătii de transfer a acestora, formarea algoritmilor specifici de rezolvare a problemelor de chimie.
Cartea poate fi utilă si pentru pregătirea concursurilor scolare.
Sperăm, din inimă, să placă tuturor elevilor si să reprezinte pentru acestia orientarea spre minunatul domeniu numit „chimie".

Cuprins


Back




Tales of a Teacher trainer

Lucrarea de fata se adreseaza profesorilor de limba engleza, studentilor de la filologie si elevilor, precum si tuturor celor care iubesc povestile.
Cartea este alcatuita din doua parti, în prima parte sunt trei povesti scrise dupa modelul oferit de basmele: „Cenusareasa”, „Scufita Rosie” si „Alba ca Zapada”. „Trainerella” ca si „Cinderella” este un nume si un personaj simbolic.
Metodica a fost întotdeauna privita ca o „cenusareasa” a disciplinelor academice, desi are o mare importanta în formarea noilor profesori.
Partea a doua a cartii ofera activitati bazate pe povesti, atât pentru exersarea limbii engleze, cât si pentru amuzamentul cititorilor.

Cuprins


Back




Calculatorul - mijloc modern de predare-învatare a chimiei

Realizarea idealului educational al scolii românesti consta în dezvoltarea libera, integrala si armonioasa a activitatii umane, în formarea unor personalitati autonome si creative.
Colectia „EDUCATIA ÎN MILENIUL III” initiata de editura ELSE îsi propune sa vizeze:
• transformarile generate de noile orientari în domeniul didacticii si metodicii disciplinelor;
• (auto)instruirea oamenilor scolii în vederea propriei perfectionari si adaptarii la nou;
• prezentarea punctelor de vedere ale profesorilor care au înteles rostul schimbarii care se impune firesc, având în vedere conditiile concrete de la catedra.

Editura else

Cuprins


Back




Engleza pentru fiecare

Lucrarea se adresează elevilor si tuturor celor care doresc să învete engleza.

Cuprins


Back




Limba engleza - exercitii pentru gimnaziu si liceu, teme de discutie pentru bacalaureat, traduceri pentru admiterea în învatamântul superior

Aceasta carte este de real ajutor pentru pregatirea sustinerii, în scris, a examenelor de admitere si bacalaureat si pentru concursurile nationale între scolile din învatamântul gimnazial si liceal.
Obiectivul principal este sa descopere stadiul cunostintelor cititorului si modul în care sa se pregateasca pentru a trece cu succes examenele viitoare.
Lucrarea se constituie într-un valoros material auxiliar care poate însoti orice curs de limba engleza.
Exercitiile din aceasta carte trateaza în principal probleme de gramatica si, în al doilea rând, notiuni legate de folosirea limbii engleze. Lucrarea parcurge domeniile principale ale limbii engleze punând accent pe acelea care prezinta un grad mai înalt de dificultate pentru elevi sau care au o frecventa mai mare de apartie în limba engleza.
Lucrarea cuprinde principalele teme de discutie propuse pentru examenul de bacalaureat, adica pentru subiectul nr. 3.
Textele care trebuie traduse în limba engleza sunt unele cu grad înalt de dificultate, fiind utile pentru examenul de admitere la facultate.

Cuprins


Back




Aquarium

Această carte este dedicată atât celor care doresc să-si amenajeze primul lor acvariu, cât si acelora care au reusit să treacă de faza erorilor, a incertitudinilor si deziluziilor si să capete o oarecare experientă în această stiintă numită acvaristică.
Fără a intra în istoria multimilenară a acestei îndeletniciri si fără a enumera oamenii de stiintă care au contribuit la dezvoltarea ei, mentionez doar că acvaristica modernă îsi are începuturile la mijlocul secolulului al XIX-lea, atunci când au fost enuntate principiile de bază pentru amenajarea stiintifică a acvariului. De atunci dezvoltarea ei continuă a dus la organizarea acvaristilor în asociatii, la aparitia a numeroase publicatii in domeniu si, în ultima vreme, a unor site-uri pe Internet unde pasionatii pot să se întâlnească, să schimbe opinii, să afle noutati. Se poate spune acum că acvaristica tinde să fie o ,,stiintă exactă", iar cei cu experientă stiu că rezultatele nu se pot obtine întâmplător.
În ultimii ani a crescut foarte mult si oferta producătorilor în domeniu. Au apărut si continuă să apară în comert noi specii de pesti si plante de acvariu, iar uneltele si accesoriile necesare se găsesc acum într-o mare diversitate.
Înainte de a începe această activitate si a face primele achizitii, trebuie să vă gânditi bine dacă sunteti pregătit să vă asumati o nouă grijă si ceva muncă în plus, dacă faceti acest pas pentru că sunteti un iubitor de natură si doriti să o aduceti în acest fel în casa dumneavoastră sau dacă doriti un nou obiect de ornament asezat printre altele.
Trebuie să vă mai gânditi dacă dispuneti de timpul necesar pentru a studia si a vă însusi unele notiuni necesare întretinerii optime a acestui mic ecosistem pentru că altfel, cu toate cheltuielile făcute, în locul unei privelisti odihnitoare puteti avea parte de insatisfactii, iar pestii dumneavoastră de o agonie prelungită.
Cartea de fată îsi propune să ofere acvaristilor începători unele sfaturi pentru amenajarea corectă a unui acvariu si încearcă să le ofere celor experimentati câteva date din experienta autorului, cu speranta că o parte dintre acestea le vor fi utile.

Cuprins


Back




Creanga de alun



Adaptare după L.N. Tolstoi


Mihaela Mirea - ilustratii si adaptarea textului


Back




Călătoria lui Mos Crăciun



Carmen Popescu - adaptarea textului
Bianca Spătaru - ilustratii



Back




Lern Test And Improve Your English

Lucrarea pe care o propunem este o culegere de exercitii, texte literare, teste predictive si sumative, bogat ilustrata, ce se adreseaza elevilor din ciclul primar (si nu numai), fiind realizata în paralel cu tematica manualelor scolare, respectând întru totul cerintele programei scolare aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Lucrul strict pe manual nu este suficient pentru dobândirea unei baze solide de cunostinte care sa poata fi folosita mai târziu de cei care incep studiul unei limbi moderne. In plus, cu totii stim ca pe piata manualelor si cartilor de specialitate exista destul de putine lucrari care se adreseaza elevilor din ciclul primar, iar cele care exista sunt elaborate fie destul de savant si avansat (parca netinând cont de faptul ca totusi ele se adreseaza unor copii non-vorbitori nativi de limba engleza si in vârsta de 8-12 ani), fie mult prea pueril, numai cu text simplist si imagini unde cerinta este extrem de redusa (Colorati ..., Uniti punctele si ..., etc.)
De fapt, se pune prea mult accentul pe performanta individuala si particulara, in timp ce reusita depinde intotdeauna de colectiv, acolo unde spiritul de competitie si concurenta opereaza cel mai bine.
Este adevarat, putem spune ca reusita este colectiva..., dar si individuala! Lucrarea de fata isi propune sa urmareasca in echipa, dar si individual progresele fiecaruia si lasa libera atât initiativa profesorului, cât si pe cea a elevului.
Exercitiile pornesc de la simplu la complex, ceea ce permite elevilor sa-si fixeze mai intâi cunostiintele, apoi sa-si largeasca aria abilitatilor.
Profesorul are posibilitatea sa lucreze eficient cu clase de orice nivel, sa aleaga exercitiile in functie de nevoile si aptitudinile fiecarei clase, chiar putând sa lucreze diferentiat cu elevi din aceeasi clasa. Exemplele folosite sunt clare, desenele sunt sugestive, accentul punându-se pe structurile predate la clasa, ceea ce face posibil lucrul direct cu lucrarea de fata, fie la ora, pentru fixarea cunostiintelor, fie drept caiet de teme pentru acasa ca exercitii suplimentare.
Veti spune: alta culegere, alte exercitii, alte teme... e drept, ar putea fi complicat! In ceea ce ne priveste, nu asta intentionam. Am optat pentru simplitate si ne vom limita la esential. Rezultate? Nu putem garanta rezultate spectaculoase. Putem garanta in schimb ca rezultatele vor fi in mod sigur si in catalog.
In volumul doi al acestui caiet de evaluare, veti regasi tematica programei scolare pentru clasele V – VIII si speram sa suscite acelasi interes si dorinta de performanta. Vom include de asemenea si subiecte date la olimpiadele de limba engleza, precum si alte teste de evaluare.
Autorii

Cuprins


Back




Limbajul Pascal, structuri dinamice de date, grafuri si programarea orientata pe obiecte

Lucrarea abordeaza teme fundamentale din domeniul programarii calculatoarelor: alocarea dinamica a memoriei, teoria grafurilor si programarea orientata obiect. Expunerea detaliata si numarul mare de exercitii care însotesc fiecare tema o recomanda tuturor celor care doresc sa obtina cunostinte temeinice în acest domeniu.

Lector univ. drd. Mircea Preda - Facultatea de Matematica-Informatica, Craiova

Cuprins


Back




Matematica in gimnaziu pentru testul national

Mai multi ani de experienta si practica pedagogica la catedra ne-au impus trei obiective fundamentale în abordarea matematicii la clasa:
• a simplifica învatarea,
• a fi mai eficienta predarea,
• a analiza si sintetiza prin teste de verificare materia de studiu.
Ceea ce va propunem se adreseaza în special elevilor clasei a VIII-a, profesorilor care predau la gimnaziu si nu numai, în vederea în primul rând a parcurgerii "RECAPITULARII", foarte necesara elevilor din ultima clasa de gimnaziu în ultimul semestru al anului scolar, când ei (elevii) au nevoie de o orientare în parcurgerea materiei scolare în vigoare la obiectul matematica.
Împartind programa de matematica studiata de-a lungul celor patru ani de gimnaziu, cea care este necesara în vederea sustinerii EXAMENULUI NATIONAL de verificare, în capitole, atât la aritmetica si la algebra cât si la geometrie si prefatând cu ceea ce este necesar de retinut, am ales exercitii si probleme semnificative care contin idei de baza ale capitolului si carora le-am prezentat o rezolvare, apoi am atasat un test pentru antrenament prezentând pentru autocontrol indicatii sumare si rezultatele exercitiilor propuse.
Prezentam, în viziune personala, modele de teste în vederea reusitei la învatatura a elevilor, din care si profesorii pot alege exemple pentru întocmirea testelor de verificare la toate clasele de gimnaziu.
În ultima parte a lucrarii au fost propuse pentru autocontrol teste cu barem de notare si rezultatele exercitiilor propuse.
Enumeram câteva exigente care se adreseaza elevilor în procesul învatarii:
- sa simta totdeauna o anumita greutate teoretica sau practica în cunoastere;
- sa poata formula sau sa-si dea seama de problemele din manual, culegere de probleme sau prezentate de profesor;
- sa doreasca sa rezolve aceste probleme;
- sa fie capabili sa abordeze si sa rezolve aceste probleme.
Având în vedere ritmul înalt de sporire a informatiilor în actuala etapa, asimilarea temeinica a cunostiintelor si dezvoltarea capacitatilor intelectuale, cerute omului contemporan, poate fi realizata nu atât prin memorarea unor cunostiinte din carti si manuale, ci mai ales, printr-o activitate proprie a elevilor de descoperire a adevarurilor si prin prelucrarea creatoare a cunostiintelor.
Afirmatia „analfabetul de mâine nu va fi cel care nu stie sa citeasca, ci va fi cel care nu a învatat sa învete” se adreseaza elevilor care doresc sa studieze cât mai mult posibil, deci elevul trebuie sa stie ce si cum sa studieze. De asemenea trebuie sa apeleze la anume tehnici de documentare si de selectare a informatiei.
În cazul în care apelati la lucrarea de fata, va uram succes deplin în abordarea ei si va asiguram ca efortul dumneavoastra, stimati cititori, nu va fi zadarnic.
Dragi elevi, încercati sa fredonati pentru fiecare test AIDA, adica:
A: mariti ATENTIA pentru relevarea fiecarei notiuni ale capitolelor prezentate
I: purtati permanent INTERESUL pentru abordarea acestora
D: creati-va si dezvoltati-va DORINTA pentru studiul individual, constructiv si consecvent
A: activati prin efort propriu la rezolvarea fiecarui exercitiu si problema propusa
Autorii

Cuprins


Back




Teste de fizica pentru bacalaureat

Lucrarea de fata se adreseaza elevilor din licee care dau examen de bacalaureat la disciplina fizica în varianta F1 (filiera teoretica, profil real – specializarile: matematica-informatica si stiinte ale naturii; filiera tehnologica, profil tehnic – toate specializarile, filiera vocationala, profil militar MAPN si MI – specializarea matematica-informatica) si are ca scop principal asigurarea unei pregatiri mai bune a candidatilor în vederea sustinerii acestui examen.
Subiectele propuse spre rezolvare sunt formulate în concordanta cu continutul programei de examen care a fost stabilit de catre M.E.C. prin O.M. nr. 4595 / 31.08.2004 tinându-se seama de programa de fizica aprobata cu O.M. nr. 3371 / 02.03.1999, O.M. nr. 5086 / 15.12.1999, O.M. nr. 4923 / 18.10.2000 modificate prin O.M. nr. 3915 / 31.05.2001. În anexa lucrarii este prezentata „Programa F1 pentru Examenul de Bacalaureat 2005 la disciplina fizica”.
Noi am propus pentru fiecare arie tematica, prevazuta în programa mentionata anterior, 5 variante de teste. Pentru fiecare test se acorda în total 50 de puncte din care 5 puncte din oficiu si 45 de puncte pentru rezolvarea corecta si integrala a acestuia (vezi tabelul), iar timpul alocat îndeplinirii sarcinilor de lucru este de 1,5 ore.
Fiecare test propus de noi este însotit de solutii si indicatii. Este de dorit ca dupa rezolvarea integrala a unui test elevul sa-si autoevalueze nivelul de pregatire pentru examen prin consultarea solutiilor si indicatiilor.
În cadrul fiecarei arii tematice sunt prezentate si testele care au fost propuse de catre M.E.C. în anul 2004 la disciplina fizica, programa F1.

Autorii

Cuprins


Back




Tratarea diferentiata a elevilor la fizica

Cuprins
Back



CAIET DE PREGATIRE PENTRU TESTUL NATIONAL LA GEOGRAFIE

Dragi elevi,
Dacă ati optat să sustineti examen de Geografie la Testarea Natională, trebuie să fiti constienti că este o disciplină care, tratată cu seriozitate, vă poate ridica media finală. Iată de ce vă sugerez, prin acest caiet, o metodă de învătare eficientă a Geografiei României.
Vă propun, mai întâi, să învătăm să identificăm elementele geografice pe harta mută, pentru a dobândi deprinderi necesare pentru rezolvarea subiectului cu harta, dar si pentru retinerea mai usoară a informatiilor teoretice.
Celelalte capitole sunt propuse pentru semestrul al II-lea. Din luna februarie putem începe caracterizarea regiunilor fizico – geografice, realizând o sinteză a cunostintelor învătate la clasă; după fiecare regiune sunt teme prin care se solicită compararea a două unităti, precizând asemănări si deosebiri. Vom parcurge apoi toate informatiile necesare pentru examen si care nu au fost abordate în caracterizări. La final se impune o recapitulare finală, cu teme de lucru diverse. În cele prezentate, ati recunoscut deja câteva dintre tipurile de subiecte care se dau la examen. Celelalte tipuri se regăsesc si ele în caiet, fie în explicatii, fie în testele propuse după fiecare subcapitol.

Dragi părinti,
stiu că aveti mai multe emotii decât copilul dumneavoastră la primul lui examen, de aceea vă sfătuiesc să fiti alături de el, monitorizând în permanentă modul în care se pregăteste. Este important să colaborati cu dirigintele si profesorii de specialitate, pentru a detecta la timp lacunele. si nu uitati! Notele obtinute la cele trei discipline de examen au aceeasi pondere în media finală, deci necesită aceeasi atentie în învătare.

Dragi colegi,
Vă multumesc pentru aprecierile aduse la prima editie a acestui caiet, ca ti pentru sfaturile primite, de care am tinut cont, dovadă modificările pe care le veti constata. Sper să colaborăm si de data aceasta, pentru a sprijini elevii în dorinta lor de a se pregăti intens pentru Testarea Natională.

Mult succes tuturor!
Autoarea

Cuprins


Back




FIZICA PENTRU SCOALA DE ARTE SI MESERII - TESTE GRILA




Cuprins


Back




INTREBARI, EXERCITII SI PROBLEME DE FIZICA PENTRU SCOALA DE ARTE SI MESERII - MECANICA




Cuprins


Back




INTREBARI, EXERCITII SI PROBLEME DE FIZICA PENTRU SCOALA DE ARTE SI MESERII - TERMODINAMICA




Cuprins


Back




INTREBARI, EXERCITII SI PROBLEME DE FIZICA PENTRU SCOALA DE ARTE SI MESERII - ELECTRICITATE




Cuprins


Back




Windows XP & Internet

În primul capitol al cărtii sunt descrise componentele de bază ale unui calculator cât si câteva notiuni cu privire la sistemele de operare. Am considerat necesară prezentarea acestora pentru a facilita întelegerea modului de operare a sistemului Windows XP.
În capitolele doi si trei sunt prezentate principalele elemente, comenzi, operatii, modalităti prin care poti utiliza cât mai eficient si simplu sistemul de operare Windows XP. De asemenea, am acordat atentia cuvenită si modului în care se realizează personalizarea si configurarea sistemul de operare, în capitolele patru respectiv cinci.
În capitolul sase sunt descrise câteva dintre aplicatiile utile incluse în sistemul de operare Windows XP, iar capitolul sapte te familiarizează cu modul în care poti obtine informatii folosind sistemul de asistentă Help.
În capitolul opt este prezentat modul în care poti utiliza reteaua Internet cu ajutorul aplicatiei Internet Explorer inclusă în sistemul de operare Windows XP.
Capitolul nouă tratează modul în care se pot arhiva/dezarhiva fisiere cu ajutorul aplicatiilor WinRar, iar în capitolul zece am considerat că este necesar pentru orice utilizator să cunoască câteva notiuni despre virusi si modalităti prin care se pot proteja de actiunile nedorite ale acestora.
Cartea contine si două anexe în care sunt prezentate câteva adrese de pagini Web si măsuri de protectie a muncii în timpul lucrului cu calculatorul.
Încercând să punem la dispozitia cititorului cât mai multe informatii într-un număr redus de pagini, unele dintre subiecte nu sunt tratate exhaustiv, însă toate informatiile sunt însotite de imagini sugestive si sunt prezentate într-un stil accesibil.
Continutul, ordinea si stilul folosit în prezentarea informatiilor recomandă utilizarea acestei lucrări de către toti cei ce doresc să descifreze tainele utilizării calculatoarelor dar si ca material didactic la clasă, deoarece în elaborarea ei s-a tinut cont de programele scolare în vigoare pentru disciplinele din cadrul ariei curriculare Tehnologii, Informatică si Tehnologia Informatiei.

Cuprins


Back




FOXPRO

Informatizarea societătii românesti este o necesitate pe care, în momentul de fată, trebuie să o înteleagă toti cei care studiază într-o formă de învătământ. Ca urmare a accesibilitătii calculatoarelor la nivelul învătământului liceal, sunt necesare eforturi teoretice si practice pentru punerea la dispozitia elevilor de materiale de studiu clare, cu un bogat continut didactic si stiintific.
Bazele de date sunt o componentă fundamentală a oricărei aplicatii economice. Din acest motiv, sistemele de gestiune a bazelor de date au fost incluse în programele de studiu ale elevilor de liceu la toate profilurile si specializările precum si în programele de studiu ale studentilor de la majoritatea facultătilor.
Lucrarea de fată realizează o prezentare a principalelor posibilităti pe care le oferă sistemul de gestiune a bazelor de date FOXPRO. Bogatul material teoretic precum si exemplele practice prezentate dau o notă aparte acestei lucrări si o recomandă ca un manual ideal pentru cei ce doresc să se initieze în domeniul bazelor de date.

Conf. univ. dr. Constantin Lupsoiu
Facultatea de Matematică-Informatică, Craiova


Cuprins


Back




WINDOWS, WORD, INTERNET - TESTE SI APLICATII

Abecedarul folosirii unui computer de către orice utilizator impune însusirea unor cunostinte specifice minimale din domeniile: sistemelor de operare, Internetului si Word-ului.
Plecând de la programa scolară si de la cerintele impuse de grilele de la examenele de bacalaureat si testele de verificare semestrială ale elevilor, autorii au elaborat un compendiu de teste si aplicasii.
Testele alese urmăresc însusirea corectă a notiunilor predate, însusirea cunostintelor de bază si mai ales înlăturarea confuziilor care s-ar putea ivi între diverse notiuni. Testele constituie un mijloc de autoinstruire a utilizatorilor.
Lucrarea are caracter pedagogic oglindit printr-o alegere gradată a întrebărilor si ordinea complexitătii si a predării notiunilor.
Este utilă mai ales prin învătarea deprinderilor de folosire practică (instalări de mici programe, apelarea lor de pe internet, folosirea browserelor etc.)

Conf. univ. dr. Constantin Lupsoiu
Universitatea din Craiova
Facultatea de Matematică-Informatică


Cuprins


Back




CULEGERE DE PROBLEME REZOLVATE - VARIANTA PASCAL

Culegerea este un sprijin real destinat elevilor din toti anii de liceu, pentru pregătirea atât a orelor de clasă, precum si a concursurilor scolare, a atestatului si a bacalaureatului.
Poate fi utilizată cu succes si de către profesorii de informatică din învătământul preuniversitar în vederea obtinerii gradelor didactice.

Prof. univ. dr. Nicolae Tăndăreanu
Universitatea din Craiova
Facultatea de Matematică-Informatică



Din cuprins:
- Structuri de control
- Vectori
- Matrici
- Tipul înregistrare
- Siruri de caractere
- Fisiere text
- Liste, stive, cozi
- Probleme concursuri scolare
- Bacalaureat 2005
- Programa de bacalaureat 2006
- Directive de compilare Pascal
- Taste speciale
- Structura memoriei la executia unui program Pascal


Cuprins


Back




ISTORIA ROMÂNILOR - TESTARE NATIONALA 2006, TESTE DE EVALUARE CLASA A-VIII-A

În lucrarea Teste Nationale 2006 am oferit elevilor de clasa a VIII – a posibilitatea de a aprofunda temele propuse pentru Testarea Natională la disciplina Istoria Românilor 2006 care constituie criteriul esential pentru admiterea în Licee si scoli de arte si meserii.
În prima parte a lucrării am propus spre rezolvare diferite tipuri de texte de evaluare prin care am urmărit sistematizarea si fixarea continuturilor prevăzute în Programa scolară pentru Testarea Natională, elaborată de Ministerul Educatiei si Cercetării.
În partea a doua a lucrării propunem spre rezolvare 18 teste finale care oferă posibilitatea autoevaluării cunostintelor necesare sustinerii cu succes a probei de cultură generală.
Doresc ca această lucrare să constituie un util mijloc de pregătire a elevilor pentru Testele Nationale 2006.
Testele de evaluare au fost elaborate tinând cont de manualele aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetării:
• Lazăr Liviu, Lupu Viorel, Istoria Românilor, manual pentru clasa a VIII-a, Editura Teora, Bucuresti.
• Oane Sorin, Ochescu Maria, Istorie, manual pentru clasa a VIII-a, Editura Humanitas, Bucuresti.
• Vulpe Alexandru, Păun G Radu., Băjenaru Radu, Grosu Ioan, Istoria Românilor, , manual pentru clasa a VIII-a, Editura Sigma, Bucuresti.
si de structura probei scrise la Testarea Natională:
- 3-5 itemi cu răspuns la alegere;
- 3-5 itemi pereche;
- 1-2 texte cu spatii lacunare care se completează prin selectarea notiunilor istorice dintr-o listă dată;
- 1-2 itemi care stabilesc relatia cauză-efect;
- 1-2 întrebări structurate pe baza unor surse istorice la prima vedere;
- Realizarea unei sinteze pe baza unei structuri de idei date.

Mihail Kogălniceanu, în „Cuvânt pentru deschiderea cursului de istorie national㔠în „Academia Mihăileană”, rostit la data de 24 noiembrie 1843, spunea:
[...] Ea (istoria – n.n.) ne arată întâmplările, faptele strămosilor nostri, care prin mostenire sunt si ale noastre. Inima mi se bate când aud rostind numele lui Alexandru cel Bun, lui stefan cel Mare, lui Mihai Viteazul, dar, domnilor4 mei, si nu mă rusinez a vă zice că acesti bărbati pentru mine sunt mai mult decât Alexandru cel Mare, decât Hanibal, decât Cezar. Acestia sunt eroii lumii, în loc că cei dintâi sunt eroii patrii mele. Pentru mine bătălia de la Războieni are mai mare interes decât lupta de la Termopile si izbândile de la Racova si de la Călugăreni îmi par mai strălucite decât acelea de la Maraton si Salamina, pentru că sunt câstigate de către români. [...]
Aceasta istorie care ne arată ce am fost, de unde am venit, ce suntem si, ca regula de trei, ne descopere si numărul necunoscut ce avem să fim. [...]
Succes!
Autorii


Cuprins


Back




VOLEI - PREGĂTIREA ECHIPELOR REPREZENTATIVE SCOLARE PENTRU OLIMPIADA NATIONALĂ A SPORTULUI SCOLAR -


Continutul acestei lucrări abordează procedeele tehnice ale jocului de volei cu aplicabilitate atât în lectia de educatie fizică cât si în orele de activităti sportive în care se lucrează cu elevi selectionati.
În această lucrare sunt prezentate cele mai importante mijloace de pregătire tehnică, în acest fel îmbogătindu-se bagajul de cunostinte specifice jocului de volei. În cadrul exemplificărilor de exercitii m-am ghidat în primul rând după criteriul eficientei, iar pentru accesibilitate am ales mijloace usor de aplicat, care se pot folosi continuu si cu nivel de dificultate gradat. Îmi exprim convingerea că studierea continutului lucrării, aduce aspecte noi care, dublate de experimentarea lor atentă în pregătire, vor contribui la îmbunătătirea pregătirii elevilor în jocul de volei.
În prezentarea materialului am tinut seama de necesitatea unei orientări metodice moderne, astfel încât, atât jocurile cât si exercitiile să corespundă conditiilor analoge jocului de volei. Deoarece multe exercitii si jocuri pregătitoare sunt prezentate sub formă de stafete (concurs), acestea contribuie si la pregătirea psihologică a jucătorilor, asigurându-se astfel mai mult dinamism întregului proces de instruire. Materialele prezentate au ca bază experimente didactice ale activitătii mele la catedră, pe parcursul a 30 de ani de experientă, unde am tinut seama de orientările didacticii moderne care sunt în concordantă cu posibilitătile de exprimare valorică a tinerilor jucători de volei. Consider că multi profesori de educatie fizică, desi nu au specializarea volei, trebuie să rezolve în lectii anumite situatii ce se adresează însusirii de către elevi a unor deprinderi tehnice ale jocului de volei, deci este utilă prezentarea continutului acestei lucrări sub forma unor exercitii si jocuri care să poată fi realizată în 10-15min.
Pe tot parcursul evolutiilor, tinerii voleibalisti manifestă anumite trăsături caracteristice, determinate în special de vârstă, fie sub aspectul dezvoltării fizice generale si a functiilor organismului, fie al particularitătilor psihologice. În procesul de pregătire trebuie să se tină seama de toate aceste trăsături în vederea stabilirii indicatiilor folosirii anumitor metode si mijloace de pregătire la juniori.
Numeroasele stereotipuri dinamice care alcătuiesc multitudinea si varietatea actiunilor au un suport de miscări ciclice si aciclice. Toate aceste miscări se traduc printr-o activitate fizică desfăsurată în conditii variate de consum energetic aerob si anaerob, la care se adaugă o intensă participare nervoasă.
Profesorii care pregătesc echipe reprezentative scolare trebuie să cunoască foarte bine dinamica efortului în pregătirea echipelor si să o aplice corespunzător pe tot timpul pregătirii.
Autorul


Cuprins


Back




ON CONNAÎT LA CHANSON - 14 fiches d'exploitation de la chanson en classe de F.L.E. -





Cuprins


Back




Limbajul Pascal - teorie si aplicatii : Partea a II -a

Prefata
Lucrarea acoperă o varietate largă a elaborării algoritmilor si implementării acestora in limbajul Pascal. Continutul volumului reliefează abordarea următoarelor trei domenii si aspecte fundamentale în pregătirea de bază a unui informatician:
• Tratarea unor notiuni dificile cum sunt recursivitatea, tipuri de recursivitate si aplicatii;
• Abordarea principalelor structuri de date (liste, stive, cozi);
• Tratarea notiunii de subprogram (functii, proceduri).
Lucrarea se distinge prin următoarele calităti:
- prezintă o varietate largă de tipuri de probleme, de la cele simple la cele mai complexe;
- stilul de prezentare este concis, direct si foarte exact;
- contine atât probleme rezolvate în detaliu, cât si probleme propuse pentru a fi rezolvate de cititor.
Prin felul în care autorii au ales probleme tratate, ei dovedesc nu numai acumularea unei experiente bogate de lucru cu calculatorul ci si o experientă pedagogică obtinută printr-o activitate sustinută la catedră. Lucrarea este utilă tuturor celor care urmăresc să obtină o pregătire temeinică in fundamentele programării calculatoarelor si în special elevilor din învătământul preuniversitar. Recomand, în consecintă, tipărirea acestei lucrări ca sentiment al lucrului temeinic făcut si a profesionismului celor cinci autori.

Prof. univ. dr. Nicolae TĂNDĂREANU
Universitatea din Craiova
Facultatea de Matematică-Informatică
Departamentul de Informatică




Argument
Lucrarea se adresează elevilor de liceu si scoală postliceală, dar si tuturor celor care se află la început de drum in programare. De asemenea, poate fi o lucrare de referintă pentru elevii care se pregătesc pentru sustinerea examenului de bacalaureat.
Este o continuare a lucrării “Limbajul Pascal – partea I”.
Lucrarea este structurată in sapte capitole:
- Tipul sir de caractere
- Tipul înregistrare
- Subprograme
- Recursivitate
- Structuri statice de date
- Unit uri
- Aplicatii interdisciplinare.
Fiecare capitol contine pe lângă aspectele teoretice, numeroase aplicatii rezolvate care au rolul de a face cititorul să înteleagă cât mai bine suportul teoretic prezentat si facilitătile limbajului Turbo Pascal cât si întrebări, exercitii si aplicatii propuse spre rezolvare pentru fixarea cunostiintelor si autoevaluare.
Lucrarea contine o anexă în care sunt prezentate cele mai importante subprograme ale unit urilor standard: System, Crt, Dos.

Autorii


Cuprins


Back




Metode de programare, Structuri dinamice de date si Grafuri

Lucrarea abordeaza teme fundamentale din domeniul programarii calculatoarelor: alocarea dinamica a memoriei, teoria grafurilor si metode de programare. Expunerea detaliata si numarul mare de exercitii care însotesc fiecare tema o recomanda tuturor celor care doresc sa obtina cunostinte temeinice în acest domeniu.

Lector univ. dr. Mircea Preda - Facultatea de Matematica-Informatica, Craiova

Cuprins


Back




Lucrari experimentale de fizica pentru olimpiade si concursuri scolare

... În anul 2006, după 22 de ani, O.N.F. se întoarce la Craiova și, cel puțin pentru mine, acest fapt are o semnificație aparte. Atunci, la ediția craioveană din anul 1984, dintr-o întâmplare, am participat pentru prima oară (ca responsabil al subcomisiei pentru clasa a X-a), la o astfel de competiție de nivel național. De atunci am rămas mereu aproape de învățământul preuniversitar de fizică și de acest major eveniment, de această mare sărbătoare a fiecărui an școlar. O.N.F. a fost cea care mi-a purtat pașii de la Craiova la Brăila, la Târgoviște, la Galați, la Sibiu, la Iași sau la Piatra Neamț, la Oradea, la Baia Mare, la Turnu Severin, la Satu Mare, la Bacău sau la București. Peste tot am întâlnit oameni remarcabili, pasionați de fizică, dăruiți învățământului, procesului instructiv și educativ. Mulți dintre ei mi-au devenit apropiați, unii chiar prieteni. Sunt cu sutele elevii olimpici remarcați în acești ani, care au devenit între timp profesori de fizică sau cercetători, recunoscuți în țară sau în lume.
Dacă mă gândesc bine, constat că sunt aproape de împlinirea a 50 de ani de când am cunoscut mișcarea olimpică românească de fizică. Într-adevăr, în perioada 1956-1960, ca elev de liceu, am participat în fiecare an la etapele raională (la Orăștie) și regională (la Deva) ale Olimpiadelor de Matematică și Fizică (OMF) pentru elevi (clasele VIII-XI). În anul școlar 1957/1958 am câștigat locul I pe regiune la fizică, la clasa a IX-a (atunci țara era împărțită în raioane și regiuni, nu în județe!) și am fost desemnat să reprezint această parte de țară (fosta regiune Hunedoara) la O.N.M.F.. Atunci am descins pentru prima oară în capitală, la București. Atunci l-am văzut pentru prima oară pe academicianul Grigore C. Moisil, președintele Societății Române de Matematică și Fizică și președinte al O.N.M.F., un savant de largă recunoaștere internațională, un om de mare cultură, un adevărat susținător și prieten al tinerilor pasionați de carte. Atunci am înțeles pentru prima oară spiritul competiției adevărate, și m-am întors acasă cu convingerea că, în devenirea noastră, avem de învățat toată viața. Această competiție a fost cea care m-a determinat să îmbrățișez ulterior cariera de fizician (mai întâi ca cercetător la Institutul de Fizică Atomică din Cluj, ulterior, în învățământul universitar – aici, la Craiova).
Vă îndemn și pe voi, dragi elevi, să îndrăgiți această disciplină școlară, să vă dăruiți ei pentru că veți fi răsplătiți întotdeauna cu marea bucurie a cunoașterii!

PREȘEDINTELE COMISIEI CENTRALE A O.N.F.,
Prof. univ. dr. Florea ULIU, Universitatea din Craiova, Facultatea de Fizică

Cuprins


Back




Initiere în Word XP

Microsoft Word este unul dintre cele mai utilizate editoare de texte. Aplicatia asigură functiunile elementare ale unui editor de texte, si anume: introducerea textului, stabilirea diferitelor tipuri de caractere, alinierea automată a textului, aranjarea textului în pagină, tipărirea textului.
Fiind un editor complex îti pune la dispozitie multe alte facilităti, de exemplu:
- Poti să modifici dimensiunile zonei albe care înconjoară textul în documentul tău, să măresti dimensiunea marginilor pentru a crea o zonă liberă mai mare, sau să micsorezi dimensiunea marginilor pentru cazul în care doresti ca textul să ocupe un spatiu cât mai mare.
- Textul poate fi centrat fată de marginile de sus si respectiv jos ale paginii sau fată de marginile din stânga si dreapta.
- Acest program îti permite să numerotezi toate paginile documentului la care lucrezi, dar în acelasi timp poti să amplasezi si numărul paginii curente atât în partea de sus a paginii cât si în partea de jos a ei.
- Deasupra textului în partea de sus a paginii poti să creezi o zonă de text numită antet, iar în partea de jos a paginii o zonă de text numită subsol. Atât antetul cât si subsolul sunt portiuni de text care apar pe fiecare pagină, independent de textul propriu-zis la care lucrezi.
- Cu acest program poti să modifici valoarea curentă a dimensiunii foii de hârtie.
- Microsoft Word te ajută ca textul să apară în pagină pe mai multe coloane, ca într-un ziar sau o revistă.
- Spre deosebire de versiunile anterioare, Word XP aduce noutăti privind procesul de automatizare a editării unui document si anume: crearea de stiluri, verificarea ortografică si gramaticală automată, asistenti care oferă informatii de tip Help în functie de activitatea desfăsurată, modalităti rapide de formatare si trasare a tabelelor, posibilităti suplimentare de desenare (efecte 3D, umbre si texturi), suport multilingv pentru editarea de texte în mai multe limbi europene etc.

Cuprins


Back




ATESTAT INFORMATICĂ
- WINDOWS, WORD, PASCAL/C++, MySQL/VISUAL FOX/ORACLE

În contextul învățământului preuniversitar modern, informatica reprezintă disciplina cea mai puternic ancorată în realitate și cea mai dinamică. Absolvenții claselor de matematică-informatică au posibilitatea de a obține un atestat în informatică, acesta oferindu-le șanse în plus după finalizarea cursurilor liceale.
Culegerea de față reprezintă o lucrare științifică structurată pe tematica programei parcurse în liceu.
Lucrarea este concepută astfel încât să prezinte o paletă foarte amplă de aplicații din fiecare domeniu studiat conform programelor școlare în vigoare și să ofere mai multe soluții la unele dintre subiecte.
Prima parte a lucrării prezintă un set de teste referitoare la sistemele de calcul, utilizarea funcțiilor sistemului de operare studiat și editorul de texte Microsoft Word.
Partea a doua conține un număr de 65 probleme, ale căror soluții sunt date în limbajele Pascal și C++. Problemele prezentate conțin întreaga paletă a noțiunilor predate pe parcursul celor patru ani de liceu.
În partea a treia sunt tratate bazele de date – problemele fiind rezolvate în FoxPro, MySQL și Oracle.
Prin cele peste două sute de subiecte rezolvate, lucrarea constituie un material didactic excelent, util nu numai în pregătirea examenului de atestare în informatică, dar și în cadrul orelor de curs și laborator în specialitate.

Prof. univ. dr. ing. Dorin Popescu
Universitatea din Craiova - Facultatea de Automatică, Calculatoare și Electronică

Cuprins


Back




PASCAL PENTRU LICEU - PROBLEME PROPUSE  … SI REZOLVATE

     Lucrarea redactată de Dl. Daniel Vișan-Dimitriu tratează numeroase probleme de implementare în limbajul Pascal: teoria numerelor (numere perfecte, numere prime, divizibilitate, algoritmul lui Euclid, cel mai mare divizor comun), metode de ordonare (metoda bulelor, metoda selecției), operații cu mulțimi (reuniunea, diferența ), procesarea cuvintelor, algoritmi de procesare a vectorilor și matricelor, structuri de date (liste, stive, cozi).
     Tematica lucrării urmărește programa școlară pentru limbajul Pascal și urmărește însușirea elementelor fundamentale de programare în limbajul Pascal și de formare a capabilităților de lucru în programarea structurată. Un obiectiv important al acestui volum este formarea și dezvoltarea gândirii algoritmice a cititorului prin metodele utilizate de autor: prezentarea algoritmului de rezolvare a problemei enunțate, implementarea în Pascal a algoritmului și enunțarea unor probleme similare pentru a fi rezolvate de cititor.
     Desigur că volumul redactat de Dl. Daniel Vișan-Dimitriu se adresează în primul rând elevilor de liceu din clasele IX-XI, care vor găsi aici numeroase probleme interesante din domenii foarte diversificate. Cu toate acestea, lucrarea poate fi utilizată cu mult succes de orice persoană care urmărește să dobândească cunoștințe temeinice în domeniul programării structurate și a structurilor de date de bază utilizate în programare. De aceea recomand publicarea acestui volum în editură.

Prof. univ. dr. Nicolae Țăndăreanu
Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea din Craiova

Cuprins


Back




DIDACTICA FIZICII

      Reeditarea unei cărti de succes se poate înscrie fără îndoială în rândul evenimentelor editoriale importante: cititorii au ocazia să intre în posesia unei lucrări a cărei valoare este deja validată si confirmată de solicitările pietei. Este si situatia cu prezenta lucrare, “DIDACTICA FIZICII - editia a doua, revizuită”, realizată de către Lector univ. dr. George Stoenescu și Prof. dr. Gabriel Florian. Editia anterioară s-a epuizat rapid, cartea devenind un document de lucru pretios pentru cei implicati în predarea Fizicii si a celorlalte discipline din aria curriculară stiinte. Preocuparea autorilor nu de a multiplica tirajul, ci de a oferi o editie îmbunătătită, rezultat al multiplelor interactiuni si colectări de observatii de la cititorii primei editii, este mai mult decât lăudabilă. Suntem astfel pusi în fata unei lucări care include multe revizuiri dar si materiale noi, care oferă utilităti si facilităti ce vor fi cu sigurantă apreciate.

Prof. univ. dr. Radu Constantinescu, Universitatea din Craiova


     Prin tematica abordată în lucrarea de față ne-am rezumat, preferențial, la problemele pe care profesorii de fizică și societatea în general le au pe agenda de lucru, în așteptarea unor soluții viabile, mult așteptate, prin care reforma în învățământul românesc să nu vicieze în vreun fel tradiția predării-învățării fizicii, iar aceasta să nu fie un obstacol insurmontabil în calea realizării reformei. Problematicile luate în discuție pentru fizica “școlar㔠sunt: procesul de învățământ, educație, instruire, învățare, curriculum școlar, asigurarea punților între diferite discipline, aspecte privind educarea creativității elevilor, instruirea constructivistă, tratarea diferențiată a elevilor, obiectivele studierii fizicii în învățământul preuniversitar, conținutul științific, strategiile didactice care familiarizează elevii cu procesul cunoașterii științifice, activitatea didactică desfășurată în laboratorul de fizică (mijloace de învățământ vechi și noi), instruirea asistată de calculator și învățarea fizicii, proiectarea și planificarea activității didactice, evaluarea și reglarea activității didactice în procesul de predare-învățare și, nu în ultimul rând, conținuturile pentru fizică din programele pentru concursul național unic de ocupare a posturilor didactice declarate vacante în învățământul preuniversitar și pentru obținerea gradelor didactice.
     Competența și eficiența activității didactice a unui profesor sunt strâns corelate cu nivelul cunoștințelor sale profesionale: de specialitate și metodice. Din acest punct de vedere, fizica, știință a naturii care cunoaște o rapidă evoluție, impune o permanentă perfecționare a profesorilor. Această activitate trebuie să vizeze atât domeniul cunoștințelor de fizică, dar în egală măsură, și o perfecționare metodică, absolut necesară pentru găsirea unor soluții optime de restructurare a fizicii. Desigur, se poate invoca existența unei anumite inerții în ceea ce privește acomodarea conținuturilor cu ultimele rezultate teoretice și experimentale ale științei. Nu este posibil transferul imediat al unor rezultate din domeniul cercetării în domeniul didactic, este necesară o perioadă de decantare, de discernere a elementelor esențiale. Totuși, profesorul de fizică trebuie să fie la curent cu evoluția disciplinei pe care o predă, trebuie să fie capabil să ofere elevilor o imagine globală asupra fizicii “știință”. Aceasta se impune cu atât mai mult cu cât elevii sunt din ce în ce mai interesați de domenii de vârf ale științei și tehnicii, iar profesorul de fizică este, în cele mai multe cazuri, omul de la care speră să primească răspunsuri competente.
     Pentru a stabili locul și rolul profesorului de fizică în procesul instructiv-educativ, am analizat caracteristicile și componentele procesului de predare-învățare la fizică în învățământul preuniversitar. Această analiză se referă la următoarele aspecte:
     a) Aspectul funcțional – este legat de obiectivele instruirii. Punctele pe care le-am vizat cu claritate sunt:
     • Volumul și nivelul de cunoștințe pe care le dorim la elevi (ce să cunoască elevii?).
     • Priceperile și deprinderile practice, sau modificările comportamentale pe care le vom imprima elevilor (ce să facă elevii?).
     • Acumulările în planul trăirilor afective, al înțelegerii lumii înconjurătoare (ce să înțeleagă elevii?).
     b) Aspectul structural – vizează analiza resurselor umane și materiale care pot fi implicate în procesul de învățare la fizică. Resursele umane sunt alcătuite din profesor, coordonatorul activității de învățare și elevul, care trebuie situat în centrul procesului menționat astfel încât să devină propriul său agent formativ. Succesul este decisiv determinat de relațiile interumane dintre cei doi agenți coautori ai învățării: profesorul și elevul. Alături de resursele umane, procesul instructiv-educativ la fizică are în vedere mijloacele de învățământ și materialele didactice utilizate, formele de organizare a activității precum și conținuturile.
     c) Aspectul operațional – se referă la strategiile de acțiune și modalitățile concrete de finalizare a obiectivelor / competențelor. Prin demersul realizat am acordat o atenție deosebită aspectului operațional al învățării la fizică, abordând următoarele elemente principale:
     • Activitatea efectivă de predare, activitate care, prin complexitatea ei, se ridică mult deasupra simplei transmiteri de informații.
     • Metodele și strategiile didactice, cu accent pe metodele activ-participative și strategii preponderent euristice.
     • Activitatea de evaluare a cunoștințelor dobândite de elevi, în vederea asigurării unui proces de învățare eficient.
     Considerațiile și sugestiile propuse sunt rezultatul consultării bibliografiei de specialitate, metodice și psihopedagogice, al aplicării ultimelor cercetări din domeniul vast al științelor educației cu referire la procesul de proiectare-realizare-evaluare-reglare, dar și al observațiilor sistematice efectuate în practica instruirii la fizică, al experienței didactice acumulate în timp.
     Deoarece încercările de modernizare, de perfecționare și de găsire a unei soluții optime sunt tot mai frecvente și tot mai profunde, ne-am propus, să păstrăm un grad de acuratețe științifică pentru a realiza o sinteză comprehensivă, prin care să contribuim la formarea și dezvoltarea unor competențe psihopedagogice și metodice utile actualilor și viitorilor profesori de fizică din învățământul preuniversitar, deoarece profesorul este cel care, având în vedere complexitatea tuturor acestor aspecte implicate de o instruire eficientă, trebuie să se situeze în centrul procesului și să catalizeze acțiunile desfășurate în școală.
     Avem speranța că exercițiul pe care ni l-am asumat prin scrierea acestei cărți, care abundă prin multitudinea și varietatea exemplelor, poate deveni util în pregătirea și perfecționarea profesorilor de fizică, și, totodată, poate fi o punte care să genereze discuții, care să conducă, prin abordări active și critice asupra conținuturilor la adoptarea unor comportamente didactice de tip creator.

lector univ. dr. George Stoenescu și prof. dr. Gabriel Florian


Cuprins


Back




LIMBAJUL ALGORITMIC


      Lucrarea redactată de prof. Daniel Vișan-Dimitriu, cadru didactic al Liceului de Informatic㠄Ștefan Odobleja“ din Craiova, tratează pe parcursul a cinci capitole următoarele aspecte legate de tema cărții: elaborarea algoritmilor prin scheme logice și pseudocod, elemente de teoria numerelor(numere prime, numere perfecte, palindromul, numere deosebite, cel mai mare divizor comun și cel mai mic multiplu comun etc), algoritmi de sortare.
      Lucrarea menționată se adresează tuturor elevilor care doresc să-și dezvolte gândirea algoritmică, găsind în această carte metode algoritmice interesante explicate detaliat și numeroase probleme propuse pentru a fi rezolvate prin metodele prezentate de autor.

Prof. univ. dr. Nicolae Țăndăreanu
Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea din Craiova

Cuprins


Back




VISUAL FOXPRO - TEORIE SI APLICATII


      Informatizarea societătii românesti este o necesitate pe care, în momentul de fată, trebuie să o înteleagă toti cei care studiază într-o formă de învătământ. Ca urmare a accesibilitătii calculatoarelor la nivelul învătământului liceal,sunt necesare eforturi teoretice si practice pentru punerea la dispozitia elevilor de materiale de studiu clare, cu un bogat continut didactic si stiintific.
      Bazele de date sunt o componentă fundamentală a oricărei aplicatii economice. Din acest motiv, sistemele de gestiune a bazelor de date au fost incluse în programele de studiu ale elevilor de liceu la toate profilurile si specializările precum si în programele de studiu ale studentilor de la majoritatea facultătilor.
      Lucrarea de fată realizează o prezentare a principalelor posibilităti pe care le oferă sistemul de gestiune a bazelor de date VISUAL FOXPRO. Bogatul material teoretic precum si exemplele practice prezentate dau o notă aparte acestei lucrări si o recomandă ca un manual ideal pentru cei ce doresc să se initieze în domeniul bazelor de date.

Conf. univ. dr. Constantin Lupsoiu
Facultatea de Matematică-Informatică, Universitatea din Craiova

Back




INIȚIERE ÎN CALCULATOARE


      În primul capitol al cărții sunt descrise componentele de bază ale unui calculator cât și câteva noțiuni cu privire la sistemele de operare. Am considerat necesară prezentarea acestora pentru a facilita înțelegerea modului de operare a sistemului Windows
      În capitolul doi este prezent sistemul Windows Xp astfel încât în subcapitolele unu ?i doi sunt prezentate principalele elemente, comenzi, operații, modalități prin care poți utiliza cât mai eficient și simplu sistemul de operare Windows XP. De asemenea, am acordat atenția cuvenită și modului în care se realizează personalizarea și configurarea sistemul de operare, în subcapitolele trei respectiv patru. În sucapitolul cinci sunt descrise câteva dintre aplicațiile utile incluse în sistemul de operare Windows XP, iar subcapitolul ?ase te familiarizează cu modul în care poți obține informații folosind sistemul de asistență Help.
      În capitolul trei este prezentat modul în care poți utiliza rețeaua Internet cu ajutorul aplicației Internet Explorer inclusă în sistemul de operare Windows XP
      Capitolul patru tratează modul în care se pot arhiva/dezarhiva fișiere cu ajutorul aplicației WinRar, iar în capitolul cinci am considerat că este necesar pentru orice utilizator să cunoască câteva noțiuni despre viruși și modalități prin care se pot proteja de acțiunile nedorite ale acestora.
      Capitolul ?ase este rezervat aplica?iei Microsoft Word - un editor de texte complex ce face parte din pachetul Microsoft Office. Capitolul este structurat în 14 subcapitole ce tratează elementele caracteristice editorului de texte Word.
      Cartea conține și două anexe în care sunt prezentate câteva adrese de pagini Web și măsuri de protecție a muncii în timpul lucrului cu calculatorul.
      Fiecare subcapitol este însoțit de întrebări și exerciții pentru fixarea cunoștințelor și autoevaluare.
      Încercând să punem la dispoziția cititorului cât mai multe informații într-un număr redus de pagini, unele dintre subiecte nu sunt tratate exhaustiv, însă toate informațiile sunt însoțite de imagini sugestive și sunt prezentate într-un stil accesibil.
      Conținutul, ordinea și stilul folosit în prezentarea informațiilor recomandă utilizarea acestei lucrări de către toți cei ce doresc să descifreze tainele utilizării calculatoarelor dar și ca material didactic la clasă, deoarece în elaborarea ei s-a ținut cont de programele școlare în vigoare pentru disciplinele din cadrul ariei curriculare Tehnologii, Informatică și Tehnologia Informației.
      Mulțumim tuturor celor care ne au sprijinit în elaborarea acestei lucrări.

Autorii

Back




Initiere în Excel, PowerPoint și Access

EXCEL
      Aplicatiile de calcul tabelar sunt programe specializate pentru a prelucra date organizate sub formă de tabele.
      Facilităti oferite de aplicatia de calcul tabelar Excel:
      - introducerea datelor se poate face manual (de la tastatură) sau automat (preluare dintr-un fisier creat anterior);
      - calculele matematice, chiar de complexitate ridicată, sunt efectuate cu usurintă;
      - posibilităti multiple de formatare a textului si a tabelului în ansamblu său, ceea ce duce la o prezentare sugestivă a informatiei;
      - posibilitatea prezentării sub formă grafică a datelor din tabele;
      - listarea tabelelor la imprimantă;

POWERPOINT
      Microsoft PowerPoint este o aplicatie care face parte din pachetul de programe Microsoft Office (alături de Word, Excel, Access) utilizată pentru prezentări electronice.
      De ce este nevoie de PowerPoint? Informatiile prezentate sub formă vizuală sunt percepute si retinute mult mai usor decât cele comunicate verbal, fiind mai convingătoare decât un discurs. De asemenea, o prezentare este mult mai usor de pregătit si de sustinut fată de un discurs.
      Prezentările PowerPoint sunt usor de realizat si foarte atractive atât pentru prezentator, cât si pentru cel ce le priveste. Programul permite să creezi prezentări electronice care pot însufleti chiar si cel mai apatic auditoriu. Dacă calculatorul tău contine o placă de sunet si difuzoare poti adăuga liniilor de text, formelor sau chiar paginilor diferite, efecte sonore (bătăi de tobe, scrâsnete de roti sau sticlă spartă).
      Programul permite utilizarea unor efecte speciale si anume: tranzitii de la o pagină la alta, texte ce apar din toate directiile si chiar animatie.
      Fiind o aplicatie din pachetul Microsoft Office, Microsoft PowerPoint prezintă o interfată destul de asemănătoare cu cea a programelor Word si Excel, având o serie de elemente comune.
      Editarea si formatarea textului dintr-o prezentare se face respectând regulile de tehnoredactare cunoscute, permitând totodată integrarea în prezentare a informatiilor create cu Word sau Excel.

ACCESS
      Access – este un sistem de baze de date cu ajutorul căruia poți stoca informații care, în mod normal, se găsesc pe liste.
      Principalele caracteristici ale sistemului de gestiune a bazelor de date Access sunt:
      - sistemul de gestiune a bazelor de date este relațional și lucrează sub sistemul de operare Windows;
      - este prevăzut cu ajutor (help), apelabil contextual sau la cerere;
      - conține instrumente tip wizard care permit utilizatorului crearea facilă a unor obiecte pas cu pas;
      - permite utilizarea de adrese și legături Internet;
      - permite vizualizarea legăturilor dintre tabelele bazei de date prin intermediul unei interfețe grafice – fereastra Relationships;
      - permite comunicarea cu celelalte aplicații incluse în pachetul Microsoft Office: Word, Excel, FrontPage, etc. prin operații de import/export.
      - suportă două limbaje standard de interogare: SQL (Structured Query Language) și QBE (Query By Example)
Cuprins


Back




Limbajul C++, teorie și aplicații - PARTEA I

      Lucrarea se adresează elevilor de liceu și școală postliceală, dar este utilă și pentru cei care doresc să învețe un limbaj de programare. De asemenea, poate fi o lucrare de referință pentru elevii care se pregătesc pentru susținerea examenului de bacalaureat.
      Accentul este pus pe partea practică, teoria fiind tratată în aspectele ei de bază. Cartea poate fi privită ca un manual de aplicații practice de laborator.
      Lucrarea este structurată în cinci capitole: Algoritmi, Elementele de bază ale limbajului C++, Structuri de control/Instrucțiuni de control în C++, Tablouri și Fișiere. La fiecare capitol noțiunile teoretice sunt însoțite de numeroase exemple care să permită însușirea cât mai eficientă a acestora. De asemenea la fiecare subcapitol sunt prezentate modele de rezolvare a unor aplicații, exerciții pentru fixarea cunoștințelor și aplicații propuse spre rezolvare pentru fixarea cunoștiințelor și autoevaluare.
      Lucrarea conține cinci anexe. În prima anexă a lucrării sunt tratate mediile de programare continuând cu celelate două anexe unde sunt prezentate: mediul de programare Turbo C++ în a două anexă și MinGW Developer Studio, în cea de a treia anexă. În anexa patru sunt prezentate cele mai frecvente erori ce pot apare în faza de compilare iar în ultima anexă tabela codurilor ASCII.
      Sper că această carte va fi un material util în pregătirea elevilor cât și a celor interesați de informatică.
      Mulțumesc celor care m au sprijinit în elaborarea acestei lucrări.

Eugen POPESCU

Cuprins


Back




101 PROBLEME C++ - CLASA A IX-A - Editia a II-a revizuită pentru Code::Blocks

      Lucrarea se adresează tuturor elevilor care doresc să-și dezvolte gândirea algoritmică și se află la primii pași în programare. Este o implementare în C++ a unor algoritmi pe care i-am descris în lucrarea „Limbajul algoritmic“, Editura Else, Craiova, 2009, completată cu multe alte probleme, unele dintre ele propuse în lucrarea „Pascal pentru liceu – probleme propuse...și rezolvate“, Editura Else, Craiova 2009. Ea este recomandată, în special, elevilor din clasele a IX-a cu predare intensiv informatică, ei găsind în această carte numeroase probleme propuse pentru a fi rezolvate prin metode algoritmice interesante și care, respectând programa școlară în vigoare, se referă la: elemente de teoria numerelor (prelucrarea cifrelor unui număr, probleme de divizibilitate), prelucrarea unor secvențe de valori (determinare minim/maxim, verificarea unei proprietăți, calculul unor expresii, generarea șirurilor), tablouri unidimensionale și bidimensionale, algoritmi fundamentali de prelucrare a datelor structurate (căutare, sortare, interclasare), fișiere text și aplicații interdisciplinare (rezolvarea ecuației de gradul I și de gradul al II lea, aplicații geometrice). Toate problemele propuse în prima parte a lucrării sunt rezolvate integral în cea de-a doua parte.

Autorul

Cuprins


Back




101 PROBLEME C++ - CLASA A X-A - Editia a II-a revizuită pentru Code::Blocks

      Lucrarea se adresează, în special, elevilor din clasele a X-a din clasele cu predare intensiv informatică, ei găsind în această carte un număr de 101 probleme propuse pentru a fi rezolvate prin metode algoritmice interesante și care, respectând programa școlară în vigoare, se referă la: utilizarea fișierelor text pentru introŹducerea datelor și extragerea rezultatelor, prelucrarea unui șir de caractere la nivel de caracter și la nivel de structură, utilizând funcții specifice, prelucrarea unei înregistrări/structuri, algoritmi fundamentali de prelucrare a datelor structurate, elaborarea și implementarea unor algoritmi de rezolvare a unor probleme cotidiene, tablouri de înregistrări, subprograme, aplicarea mecanismului recursivității prin crearea unor subprograme recursive, alegerea celui mai eficient algoritm de rezolvare a unei probleme, algoritmi fundamentali de prelucrare a datelor structurate (căutare, sortare, interclasare), aplicații interdisciplinare. Toate problemele propuse în prima parte a lucrării sunt rezolvate integral în cea de-a doua parte.

Autorul

Cuprins


Back




101 PROBLEME PASCAL - CLASA A X-A

      Lucrarea se adresează, în special, elevilor din clasele a X-a cu predare intensiv informatică, ei găsind în această carte un număr de 101 probleme propuse pentru a fi rezolvate prin metode algoritmice interesante și care, respectând programa școlară în vigoare, se referă la: utilizarea fișierelor text pentru introŹducerea datelor și extragerea rezultatelor, prelucrarea unui șir de caractere la nivel de caracter și la nivel de structură, utilizând funcții specifice, prelucrarea unei înregistrări/tablou, algoritmi fundamentali de prelucrare a datelor structurate, elaborarea și implementarea unor algoritmi de rezolvare a unor probleme cotidiene, tablouri de înregistrări, subprograme, aplicarea mecanismului recursivității prin crearea unor subprograme recursive, alegerea celui mai eficient algoritm de rezolvare a unei probleme, algoritmi fundamentali de prelucrare a datelor structurate (căutare, sortare, interclasare), aplicații interdisciplinare. Consider că lucrarea este rodul unei bogate experiențe la catedră și denotă un adevărat profesionalism, drept pentru care o recomand pentru a fi publicată la Editura Else.

Prof.univ.dr.Nicolae Țăndăreanu
Facultatea de Matematică și Informatică - Universitatea din Craiova


Cuprins


Back




101 PROBLEME PASCAL - CLASA A IX-A

      Lucrarea se adresează tuturor elevilor care se află la primii pași în programare și este o implementare în limbajul Pascal a unor algoritmi pe care i-am descris în lucrarea „Limbajul algoritmic“, Editura Else, Craiova, 2009, completată cu multe alte probleme, unele dintre ele propuse în lucrarea „Pascal pentru liceu – probleme propuse...și rezolvate“, Editura Else, Craiova 2009. Ea este recomandată, în special, elevilor din clasele a IX-a cu predare intensiv informatică, ei găsind în această carte numeroase probleme care, respectând programa școlară în vigoare, se referă la: elemente de teoria numerelor (prelucrarea cifrelor unui număr, probleme de divizibilitate), prelucrarea unor secvențe de valori (determinare minim/maxim, verificarea unei proprietăți, calculul unor expresii, generarea șirurilor), tablouri unidimensionale și bidimensionale, algoritmi fundamentali de prelucrare a datelor structurate (căutare, sortare, interclasare), fișiere text și aplicații interdisciplinare (rezolvarea ecuației de gradul I și de gradul al II lea, aplicații geometrice). Toate problemele propuse în prima parte a lucrării sunt rezolvate integral în cea de-a doua parte.

Autorul

Cuprins


Back




Limbajul C++, teorie și aplicații - PARTEA II

      Lucrarea se adresează elevilor de liceu și școală postliceală, dar este utilă și pentru cei care doresc să învețe un limbaj de programare. De asemenea, poate fi o lucrare de referință pentru elevii care se pregătesc pentru susținerea examenului de bacalaureat.
      Accentul este pus pe partea practică, teoria fiind tratată în aspectele ei de bază. Cartea poate fi privită ca un manual de aplicații practice de laborator.
      Lucrarea este structurată în șapte capitole: Șiruri de caractere, Înregistrări, Funcții, Recursivitate, Structuri dinamice de date - Liste, Metoda Divide et Impera și Aplicații interdisciplinare. La fiecare capitol noțiunile teoretice sunt însoțite de numeroase exemple care să permită însușirea cât mai eficientă a acestora. De asemenea la fiecare subcapitol sunt prezentate modele de rezolvare a unor aplicații, exerciții pentru fixarea cunoștințelor și aplicații propuse spre rezolvare pentru fixarea cunoștiințelor și autoevaluare.
      Sper că această carte va fi un material util în pregătirea elevilor cât și a celor interesați de informatică.
      Mulțumesc celor care m au sprijinit în elaborarea acestei lucrări.

Eugen POPESCU

Cuprins


Back




Metode de programare, Grafuri și Programarea Orientată pe Obiecte - teorie și aplicații - varianta C++

Lucrarea abordeaza teme fundamentale din domeniul programarii calculatoarelor: alocarea dinamica a memoriei, teoria grafurilor si metode de programare. Expunerea detaliata si numarul mare de exercitii care însotesc fiecare tema o recomanda tuturor celor care doresc sa obtina cunostinte temeinice în acest domeniu.

Lector univ. dr. Mircea Preda - Facultatea de Matematica-Informatica, Craiova

Cuprins


Back




Fizica - de la concept la teorie

Lucrarea intitulat㠄Fizica – de la concept la teorie”, autor domnul profesor Gabriel Florian – doctor în Științele Educației, reprezintă un valoros material didactic, deosebit de util profesorilor din învățământul preuniversitar. Cartea se adresează în mod special celor care predau discipline din aria curricular㠄Științe”, dar, prin informațiile bogate, prin studiile de natură teoretică legate de cunoașterea științifică în general sau de proiectarea și planificarea activităților didactice, ea poate să fie deosebit de utilă tuturor celor care sunt preocupați de realizarea unui învățământ la standarde de calitate ridicate.
Autorul a reușit să sistematizeze într-un mod fericit principalele concepte și noțiuni fundamentale, implicate de construcția axiomatică a Fizicii ca știință fundamentală a naturii. În plus, au fost prezentate principalele probleme de natură metodică pe care predarea temelor respective le-ar impune, în mod particular, la predarea lor unor elevi din diferite cicluri de învățământ preuniversitar.
Lucrarea este concepută sub forma a trei capitole mari. Primul capitol are un caracter preponderent monografic, autorul prezentând conceptele și principiile fundamentale care stau la baza studiului teoretic al fizicii: simetrie, invarianță, lege de conservare. Sunt prezentate succint probleme de mare actualitate, precum teoriile marii unificări. În cel de al II-lea capitol sunt abordate câteva aspecte concrete legate de construcția axiomatică a unor teorii din fizică: mecanică, termodinamică și electromagnetism. Sunt de asemenea discutate aspecte paradigmatice care apar în raporturile dintre diferite teorii fizice. Capitolul al III-lea se concentrează asupra unor probleme actuale în predarea Fizicii dintr-o perspectivă interdisciplinară. Se subliniază necesitatea unei abordări flexibile din partea profesorului, a unei dezvoltări accentuate a gândirii creative a elevilor.
În ansamblul său cartea oferă o abordare nouă, deosebit de interesantă a problematicilor moderne din “știința” Fizică și din „disciplina școlar㔠Fizică. Această perspectivă duală, uneori dificil de realizat, generează probleme epistemologice și paradigme care trebuie depășite. Cartea este deosebită și din perspectiva modului de elaborare, a acurateței științifice și a unei apariții grafice deosebite.

Prof.univ.dr. Radu Constantinescu
Decan, Facultatea de Fizică, Universitatea din Craiova

Cuprins


Back




Limbajul Pascal, teorie si aplicatii - PARTEA I

      Lucrarea se adresează elevilor de liceu si scoală postliceală, dar este utilă si pentru cei care doresc să învete un limbaj de programare. De asemenea, poate fi o lucrare de referintă pentru elevii care se pregătesc pentru susținerea examenului de bacalaureat.
      Accentul este pus pe partea practică, teoria fiind tratată în aspectele ei de bază. Cartea poate fi privită ca un manual de aplicații practice de laborator.
      Lucrarea este structurată în cinci capitole: Algoritmi, Elementele de bază ale limbajului C++, Structuri de control/Instructiuni de control în Pascal, Tablouri si Fisiere. La fiecare capitol notiunile teoretice sunt însotite de numeroase exemple care să permită însușirea cât mai eficientă a acestora. De asemenea la fiecare subcapitol sunt prezentate modele de rezolvare a unor aplicații, exerciții pentru fixarea cunoștințelor și aplicații propuse spre rezolvare pentru fixarea cunoștiințelor și autoevaluare.
      Lucrarea conține cinci anexe. În prima anexă a lucrării sunt tratate mediile de programare continuând cu celelate două anexe unde sunt prezentate: mediul de programare Turbo Pascal în a două anexă și Free PAscal, în cea de a treia anexă. În anexa patru sunt prezentate cele mai frecvente erori ce pot apare în faza de compilare iar în ultima anexă tabela codurilor ASCII.
      Sper că această carte va fi un material util în pregătirea elevilor cât și a celor interesați de informatică.
      Mulțumesc celor care m au sprijinit în elaborarea acestei lucrări.

Eugen POPESCU

Cuprins


Back




Limbajul HTML


Cuprins


Back




Baze de date. Aplicatii Oracle - SQL si PL/SQL


Cuprins


Back




Excel – teste si fise de lucru - editia a II-a, revizuită si adăugită

Cartea conține teste și fișe de lucru privind aplicația Microsoft Excel ce pot fi utilizate în activitatea didactică de la clasă sau de către elevi în studiul individual.
Cuprins


Back




Insula fluturilor

Roman

Back




Limbajul C++ fără profesor
Limbajul C++ fără profesor, ediția a II-a revizuită pentru Code::Blocks

Cartea se vrea un tutorial pentru inițierea în programarea în limbajul C++, de asemenea, prezintă algoritmizarea problemelor, tehnici de programare și multe altele.
Modul de lucru abordat, în care fiecare pas se bazează pe pașii anteriori, exemplele care însoțesc majoritatea afirmațiilor sunt suficiente pentru a face o trecere facilă la un nou limbaj, cât și pentru cei care intră în contact, pentru prima oară, cu un limbaj de programare.
Cuprins


Back




Utilizarea calculatorului si tehnologia comunicatiilor - Windows, Internet, Word si Excel

Cartea se adresează tuturor utilizatorilor care fac primii pasi în operarea pe calculator, contine teorie, aplicații si teste cu referire la Windows XP, Internet, arhivare/dezarhivare si protejarea datelor.
De asemenea, cartea prezintă editorul de texte Microsoft Office Word si aplicatia de calcul tabelar Microsoft Office Excel prin teorie, aplicatii si teste.

Cuprins


Back




Word – teste si fise de lucru - editia a II-a, revizuită si adăugită

Cartea conține teste și fișe de lucru privind aplicația Microsoft Word ce pot fi utilizate în activitatea didactică de la clasă sau de către elevi în studiul individual.
Cuprins


Back




Word, Excel, PowerPoint, Access – fise de lucru recapitulative

Cartea conține teste și fișe de lucru privind aplicațiile Microsoft Word, Excel, Powerpoint si Access ce pot fi utilizate în activitatea didactică de la clasă sau de către elevi în studiul individual.
Cuprins


Back




Fizică. Lucrări experimentale pentru gimnaziu – editie revizuită si adăugită

Reeditarea unei cărti în care sunt adunate lucrări experimentale de fizică si care a fost avizată de Ministerul Educa'iei în categoria materialelor stiintifice recomandate elevilor se constituie ca un eveniment editorial important pentru toti aceia care sunt pasionati să observe, să înteleagă si să explice lumea care ne înconjoară.
Evenimentul este cu atât mai special cu cât autorii sunt personalităti remarcabile din sfera predării fizicii si a dezvoltării unei culturi stiintifice a tinerilor, cultură puternic ancorată în realitătile vietii materiale cu care tinerii se confruntă zi de zi.
Fată de editia precedentă, autorii au ales să extindă si să diversifice tematica lucrărilor experimentale, dar si să adauge o componentă importantă referitoare la evaluarea cunostintelor cu care experimentatorii rămân la capătul fiecărei încercări de a descifra legile care guvernează fenomenele fizice.
Un aspect important pentru noua versiune a lucrării este referitor la restructurarea acesteia in functie de programa scolară în vigoare.
Cartea porneste de la întrebări simple care au darul să motiveze si să atragă cititorii către lecturarea lucrării. Din acest punct de vedere, avem de-a face nu numai cu un ghid al experimentelor bine gândite, dar si cu o permanentă invitatie spre o abordare inovativă, bazată pe acele formidabile „de ce”-uri specifice copiilor curiosi.

Prof. Univ. Dr. Radu Constantinescu
Facultatea de Stiinte, Universitatea din Craiova

Cuprins


Back




Concursul Interjudetean de Fizic㠄Liviu Tătar” – editie revizuită si adăugită

Au trecut, iată, aproape neobservati, încă cinci ani de viată ai Concursului interjudetean de Fizic㠄Liviu Tătar” si tot atâtia ani de la aparitia primei editii a acestei cărti. Constatăm cu satisfactie că, în timp, concursul a urmat o evolutie firească, bazată pe experienta acumulată de organizatori în derularea primelor zece editii si că acest eveniment anual are deja un binemeritat ecou national. El este inclus în lista (si în calendarul) activitătilor anuale aprobate de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetării stiintifice si sperăm că nu peste mult timp, se va bucura si de sustinerea sa financiară.
Din punct de vedere stiintific, în fiecare an scolar, competitia elevilor s-a desfăturat în acord cu programa Olimpiadei Nationale de Fizică, gradul de dificultate a problemelor propuse situându-se la acelasi înalt nivel, imprimat încă de la de început de Comisia stiintifică a concursului. Ne-am bucurat că, în toti acesti 15 ani care au trecut de la initierea concursului, colegii din Republica Moldova au onorat invitatiile primite din partea organizatorilor, participând la concurs cu elevi bine pregătiti. Câstigând experientă si crescând valoric, unii dintre acestia au reprezentat apoi, cu succes, tara lor, la Olimpiadele Internationale de Fizică.
...

Autorii

Cuprins


Back




Algoritmi - teorie si aplicatii, editia a II-a

Lucrarea se adresează tuturor elevilor care doresc să-si dezvolte gândirea algoritmică, găsind în această carte metode algoritmice interesante explicate detaliat si numeroase probleme propuse pentru a fi rezolvate prin metodele prezentate de autor.
Lucrarea este structurată pe trei capitole: Algoritmi, Structuri de control și Tablouri. Se are in vedere elaborarea algoritmilor prin limbajul pseudocod, elemente de teoria numerelor, algoritmi de sortare etc.

Autorii

Cuprins


Back




Microsoft Office Excel 2013 - teorie si aplicatii pentru clasa a X-a

Cartea conține șapte capitole. Fiecare capitol conține exerciții, teste sau fișe de lucru.
Primul capitol conține o prezentare a mediului de lucru Excel și operațiile ce se pot efectua cu fișierele create cu Excel; al doilea capitol prezintă modalități de editare a foilor de calcul. Capitolul 3 conține operațiile folosite pentru formatarea foii de calcul, inserarea tabelelor pivot într-un registru de calcul, inserarea antetului și subsolului unei pagini. Capitolul 4 prezintă sortarea și filtrarea datelor din foile de calcul. Capitolul 5 tratează formule de calcul și funcțiile Excel. Capitolul 6 prezintă modalități de inserare și formatare a graficelor și diagramelor; iar ultimul capitol conține teste și fișe de lucru recapitulative.
Sper ca această carte să fie utilă la clasă atât elevilor cât și profesorilor.

Autorul

Cuprins


Back




Atelier Flash - Curriculum la decizia scolii

... Cursul opțional este conceput pe două nivele care să se desfășoare pe parcursul a doi ani de studiu - în clasa a VI-a și, respectiv, în clasa a VII-a – cu o oră de laborator pe săptămână.
Primul nivel este dedicat prezentării noțiunilor de bază din aplicația Macromedia Professional Flash 8: element grafic, animație, layer, scenă, simbol. Scopul este ca, prin asimilarea lor, elevii să-și poată însuși apoi o serie de concepte fundamentale precum framerate, keyframe, timeline etc.
Al doilea nivel este orientat spre aprofundarea de către elevi a noțiunilor însușite în prima parte a cursului și spre formarea și dezvoltarea abilităților de realizare a aplicațiilor 2D.
Metoda aleasă este – în ultimă instanț㠖 învățarea prin acțiune: prin exemple și studii de caz, elevii sunt determinați să construiască ei înșiși mici aplicații – în general de tip joc, lucru care crește gradul de atractivitate a cursului. ...

Conf. Dr. Sanda Monica TĂTĂRÂM,
Director C.L. IDD/IFR Departamentul de Informatică,
Facultatea de Matematică și Informatică Universitatea din București

Cuprins


Back




Parfum ... vesel

Cuprins

Back




Hai pa!

Cuprins

Back




Călător prin gânduri!

Cuprins

Back




Istoria Românilor - sinteze, teste, mic dictionar istoric



Cuprins


Back




Geografia României – sinteze, teste, mic dictionar geografic



Cuprins


Back




Fizica în gimnaziu - Sinteze pentru clasa a VI-a : teorie si aplicatii

Cartea se adresează elevilor de gimnaziu. Continutul notional este însotit de exemple si aplicatii din natură si stiintă.


CUPRINS

I. MĂRIMI FIZICE / 7
II. FENOMENE MECANICE / 24
III. FENOMENE TERMICE / 50
IV. FENOMENE MAGNETICE SI ELECTRICE / 62
V. FENOMENE OPTICE / 84
BIBLIOGRAFIE / 95

Cuprins


Back




JavaScript

Cartea realizează o introducere în limbajul JavaScript și este structurată în 8 capitole, adresându-se elevilor de liceu aflați la început de drum în ceea ce privește programarea WEB.
Noțiunile teoretice prezentate în lucrare sunt însoțite de exemple. În cadrul lucrării sunt prezentate mici aplicații WEB care pot fi punctul de plecare pentru realizarea unor aplicații WEB complexe.

Cuprins


Back




Aplicatii HTML

Contine prezentarea etichetelor HTML însotite de exemple, aplicatii HTML mai complexe, teste grila cu notiunile teoretice si propuneri de aplicatii practice.
Lucrarea este utila pentru elevii de clasa a IX-a la TIC si celor de clasa a XII-a in vederea pregătirii pentru competente digitale, dar si celor care doresc sa învete sa creeze pagini web.

Cuprins


Back




101 Probleme rezolvate de FIZICĂ tip grilă pentru clasa a VI-a:
Mărimi fizice. Fenomene mecanice

Lucrarea de fată contine probleme rezolvate de fizică pentru clasa a VI-a. Capitolele abordate sunt „Mărimi fizice” si „Fenomene mecanice”.
Autorii propun câte o temă generică pentru fiecare item cu alegere multiplă. Elevul trebuie să rezolve sarcina de lucru si să aleagă un singur răspuns corect.

Cuprins


Back




101 Probleme rezolvate de FIZICĂ tip grilă pentru clasa a VI-a:
enomene termice. Fenomene magnetice si electrice. Fenomene optice

Lucrarea de fată contine probleme rezolvate de fizică pentru clasa a VI-a. Capitolele abordate sunt „Fenomene termice”, „Fenomene magnetice si electrice” si „Fenomene optice”.
Autorii propun câte o temă generică pentru fiecare item cu alegere multiplă. Elevul trebuie să rezolve sarcina de lucru si să aleagă un singur răspuns corect.

Cuprins


Back




101 Probleme rezolvate de FIZICĂ tip grilă pentru clasa a VII-a:
Lucrul mecanic si energia mecanică

Lucrarea de fată contine probleme rezolvate de fizică pentru clasa a VII-a. Capitolul abordat este „Lucrul mecanic si energia mecanică”.
Autorii propun câte o temă generică pentru fiecare item cu alegere multiplă. Elevul trebuie să rezolve sarcina de lucru si să aleagă un singur răspuns corect.

Cuprins


Back




101 Probleme rezolvate de FIZICĂ tip grilă pentru clasa a VII-a:
Forta. Echilibrul mecanic al corpurilor

Lucrarea de fată contine probleme rezolvate de fizică pentru clasa a VII-a. Capitolele abordate sunt „Forta” si „Echilibrul mecanic al corpurilor”.
Autorii propun câte o temă generică pentru fiecare item cu alegere multiplă. Elevul trebuie să rezolve sarcina de lucru si să aleagă un singur răspuns corect.

Cuprins


Back




101 Probleme rezolvate de FIZICĂ tip grilă pentru clasa a VIII-a:
Curentul electric

Lucrarea de fată contine probleme rezolvate de fizică pentru clasa a VIII-a. Capitolul abordat este „Curentul electric”.
Autorii propun câte o temă generică pentru fiecare item cu alegere multiplă. Elevul trebuie să rezolve sarcina de lucru si să aleagă un singur răspuns corect.

Cuprins


Back




Sinteze de geografie pentru bacalaureat

Lucrarea de față se adresează elevilor de clasa a XII-a care au optat la proba scrisă de bacalaureat pentru geografie. Ei vor găsi în ea toate cunoștințele necesare despre Europa, România și Uniunea Europeană, care sunt prezentate sintetic, clar, expresiv, încât învățarea să fie o plăcere.
Cartea este organizată în cinci capitole, pornind de la cerințele programei de bacalaureat: Spațiul românesc și spațiul european, Elemente de geografie fizică, Elemente de geografie umană, Regionare geografică și Uniunea Europeană.

Cuprins


Back




Să învătăm să programăm cu Scratch

Scratch este un mediu software foarte bun pentru initierea în programare a copiilor. Este mai simplu decât orice alt limbaj de programare, deoarece este bazat pe pseudocod.
Cartea contine un set de exemple de activităti structurate pe lectii care permit realizarea cu usurintă de animatii sau joculete. Scopul cărtii este acela de a sprijini copiii în initierea în programare.

Cuprins


Back




Caiet de pregătire pentru bacalaureat – proba de geografie

Cuprins

Back




Caiet de pregătire pentru teza de geografie – clasa a VIII-a

Cuprins

Back